Het zit dus zo: Mijn dochter is 10 maandjes oud en krijgt sinds een week nog maar 2 flessen. Even voor de duidelijkheid het voedingsschema. 08.00 Fles 200/6 en 3 schepjes bambix 12.30 Boterham en diksap 15.00 Fruit en diksap 17.30-18.00 Avondhap 19.00 Fles 180/6 Nu is het zo dat de avondhap wel op het goede tijdstip zit, alleen mijn dametje is al rond de klok van 6 hartstikke moe en klaar om haar bedje in te duiken. Maar de laatste fles moet dan nog komen. En het lijkt me niet zo'n goed idee om haar vfoor een uurtje in bed te leggen om haar vervolgens weer wakker te gaan maken voor de laatste fles. Ze eet met ons mee, dus om de avondhap nou te gaan vervroegen naar half 5 is ook geen optie. Overigens.....als wij wat eten dat zij niet mee kan eten, dan krijgt ze een potje en die krijgt ze dan wel al om half 5, zodat ze de laatste fles zeg maar kan krijgen om 18.00. Dan gaat ze lekker vroeg onder de wol. Vanaf wanneer gaat/mag de laatste fles eraf en is het niet erg om een uurtje na de avondhap alweer een fles te geven. Ze is echt niet meer te genieten aan het einde van de dag en moet dus echt haar wakker houden totdat ze eindelijk de laatste fles kan krijgen. En een paar uur daarvoor in bed leggen is ook geen optie, want dat heb ik vandaag nog maar eens geprobeerd, maar dan wil ze echt niet slapen. Oh, sorry voor dit veel te lange verhaal.........maar iemand een oplossing??????
Ter verduidelijking, dat deden we bij onze dochter ook zo en die dronk hem gewoon leeg. Als ze vol was geweest van de avondhap had ze dat niet gedaan. Zie het maar als vervanger voor een toetje....
Ja, dat zou misschien wel kunnen, maar voor mijn gevoel krijgt ze dan opeens zoveel binnen. Avondeten en een fles van 180/6. Of ik zou misschien de fles iets kunnen verkleinen dus bijvoorbeeld 120/4 of 150/5 en dan ook iets minder avondeten en dan wel tegelijk geven. Dat ga ik wel eens proberen. Even kijken hoe ze dan ook de nacht doorkomt. Bedankt voor de tip in ieder geval!!
Wij lieten haar eerst warm eten, daarna naar boven pyamaatje aan (en om de dag in bad) en dan meteen de fles, nooit een probleem. Succes met proberen!