Hallo, Ik vroeg me af hoe het komt, of wat ik kan veranderen aan het eet gedrag bij mijn dochtertje van 11mnd. Ik vind haar slecht eten en ik ben bang dat ze te weinig binnen krijgt. Het volgende krijgt ze nu (of ja ik bied haar dt aan) 9:00 een bordje pap met 120cc opvolgmelk (eet een paar happen en dan is het genoeg) 10:30 potje fruit (ook weer paar happen en is dan moe) 12:30 brood 1 sneetje. (half sneetje eet ze de rest laat ze staan) 15:00 evt fruit of een liga met drinken (ligt eraan of ze in de ochtend haar fruit op heeft) 17:00 warm potje (eet ze maar de helft) 20:00 flesje 180cc +6 schepjes (laat ze vaak 40cc van staan) 21:30 flesje 180cc +6 schepjes (laat ze ook vaak 40cc van staan) Dit gedrag is pas sinds anderhalve week, ze wil dan echt niet meer eten, het bordje pap heb ik geprobeerd te vervangen door evt een sneetje brood, maar ook dat wil ze niet. Is dit een periode van haar, of moet ik me zorgen maken? Want voor mijn gevoel is het veelste weinig. XXX Gusam
Hallo, Het is vaak een fase hoor, maar wel lastig. Wanneer je kindje 1 jaar wordt hoef je nog maar 300 ml aan melkproducten per dag te geven, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken, dat haalt ze nu ook zeker.Het is wel belangrijk om 10 microgram vitamine D per dag te geven wanneer een kindje minder dan 500 ml flesvoeding drinkt. De rest kun je gewoon blijven aanbieden en dan hoop ik dat je dochtertje gewoon weer gaat eten. Groeten Eveline