Onze dochter van 6 weken begon een week of 3 geleden opeens heel veel te spugen. Omdat ze ook enorm gulzig drinkt en veel te snel haar fles leeg heeft, raadde het consultatiebureau toen tegen het spugen en snelle drinken Nutriton aan. We geven haar nu 1 maatschepje met een klein bergje erop op een fles van 120 water +4. Het spugen is nagenoeg over maar ik heb het idee dat ze enorm last heeft van krampjes. We gebruiken al Infacol maar volgens mij doet dat toch niet zoveel. Ook heeft ze sinds we Nutriton gebruiken zeker 2, soms 3 van die smeuiige poepluiers op een dag en perst ze voortdurend, tot rood aanlopen toe. Daarbij komt dat we nog steeds geen goede speen hebben gevonden; de Nutriton maakt de voeding natuurlijk dikker waardoor ze het op het laatst nauwelijks erdoor heen krijgt. We gebruiken de nr 1 speen van Tommee Tippee, de variflow speen ging weer veel te snel.. Ik begin nu te denken dat ik gewoon moet gaan overstappen op een andere voeding, bijv. Friso Comfort. Dan kan ik stoppen met dat Nutriton en die Infacol. Of zie ik dat verkeerd? Ervaringen?
Zolang ze geen last heeft van het spugen, zou ik me niet druk maken. Nutriton kan krampjes geven, maar qua leeftijd zit je dochter ook in de piek daarvan. Ik zou ook niet zomaar Infacol gebruiken daartegen, want krampjes horen er helaas bij. Wellicht zijn de krampen over als je stopt met Nutriton of pure jhbpm zou geven. Ze mag 15-20 min over een fles doen. Je kan haar in de tussentijd goed laten boeren of de fles in etappes geven. Misschien gaat het dan wat minder snel? Veranderen van voeding zou ik niet zo snel doen. Daar krijgen haar darmen weer een optater van en als het niet echt nodig is?
Ze had wel last van het spugen, daarom ben ik gaan indikken. Anders was het gewoon een was-probleem geweest; jammer voor mij Maar ze spuugde zichzelf voortdurend wakker, vandaar. Ik weet dat krampjes erbij horen, maar op dit moment is het zo erg dat ze tussen 10 uur in de ochtend en 22 uur in de avond nauwelijks slaapt..
Je kunt inderdaad eens pure jbpm gebruiken, heb je echt veel minder van nodig. Nutriton bevat veel toevoegingen waardoor veel kindjes er krampjes van krijgen terwijl dit niet het geval is bij pure jbpm.
3 poepluiers op een dag is niet zo gek, hier meestal ook 2 of 3 per dag. En dat rood aanlopen met het persen is hier ook, maar dat zijn de momenten dat er echt wordt gepoept. Schijnt dat baby's zo hard persen omdat ze hun sluitspier nog niet goed kunnen ontspannen, dat duidt niet perse op moeilijke ontlasting. Tegen de krampjes helpt Cinababy bij ons wel redelijk maar rond 6 weken is het wel op zn ergst. Hier meestal een uurtje per dag, in de middag of avond, maar dan wel heftig, met krijsen en overstrekken. Veel meer dan een paar uur lijkt me niet goed. Zou eerst de pure jpbm proberen, dat is niet zo'n grote overgang, en even aankijken of de krampjes de komende weken minder worden.
Hier hielpen de flessen vn dr browns super tegen de krampjes. Ik gebruik ze met de spenen van difrax. Sinds we deze flessen gebruiken hebben ze allebei weinig last van krampjes gehad. Wel gebruik ik ook nutriton.
Ja precies Kwebbel, dat dacht ik dus ook. Maar aan de andere kant: dan kun je het natuurlijk niet zelf meer doseren..
Welke fles geef je? En welke flesvoeding (echt het merk bedoel ik dan)? Onze dochter was ook een spugertje met veel krampjes (en ja, 6 weken is inderdaad de piek). Totdat wij een andere fles gingen proberen. Natuurlijk had ze nog wel krampjes, maar veel minder dan voorheen. En inmiddels zijn wij er ook achter, dat het spugen komt door de Nutrilon (zijn we al een paar maanden achter).
Ik geef Friso standaard, met de Tommee Tippee fles. We hebben de dr. Brown, Avent en Difrax-flessen geprobeerd; allemaal geen succes, veel verslikken en over het algemeen gewoon veel te snel en gulzig drinken, het spuit er aan de zijkant van haar mondje uit. Dat gebeurt met de TT nog steeds, maar verreweg het minste.