Hallo mama's en misschien ook papa's Ik ben weer erg zoekende nu ons kleine meisje 6 maanden is en de twijfel slaat weer toe dus hoop dat jullie me misschien kunnen helpen over hoe het bij jullie gaat. Onze dochter is 71, 5 cm en gewicht 8425 g (ruim boven het gemiddelde maar wel in vehouding) Haar schema is sinds vandaag: 7 uur fles (180/6 scheppen) 10:00/10:30 uur potje fruit (200 g) 12:30/13:00 uur (180/6 scheppen) Dan doet ze een middagdutje 15:30/16:00 uur thee/sap/water (proberen babykoekje/stukje brood) Brood geprobeerd maar is ze niet fan van spuugde het weer uit 17:00 uur groentehapje uit potje (200 g groente met vlees aardappel) eventueel baby yogurt na 19:00 uur papfles (na deze fles op bed en slaapt ze tot 7 uur volgende ochtend) Krijgt ze nu wel genoeg of juist teveel kort op elkaar? Hoe ziet jullie schema er ongeveer uit? Doe ik het wel goed... Pfff lastig om er weer een goede balans en draai in te vinden.
ziet er heel netjes uit! Het enige dat ik evt. anders zou doen is de broodkorst voor de fles van 12.30 en dan s middags een extra portie fruit of soepstengel/rijstewafel.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb een beetje brood geprobeerd alleen stikt ze er half in denk toch nog te vroeg (snapt het kauwen denk ik niet) Ik doe nu smiddags diksap met geprakte babykoekjes gemengd met een beetje opvolgmelk.
Exact wat ik dacht. Brood duurde hier ook lang, broodkorst is nooit een succes geweest. Met brood begonnen rond 8 maanden en pas met 10 maanden werd dat goed gegeten.
Twee hele potjes op een dag vind ik persoonlijk veel, maar ik heb een dochter die nog maar weinig bij eet. Geef je ook vers ipv potjes?
Momenteel maak ik de fruithapjes weer zelf aangezien er goed en lekker zomerfruit is te krijgen (aardbeien, mango, perzik, meloen) Ik heb een periode de biologische potjes van hipp gehad aangezien die potjes met pruim en peer in het assortiment hebben en onze kleine meid een erg slechte stoelgang had. Nu de stoelgang weer helemaal goed is kan ik ook weer makkelijker vers gaan geven.
Had geprobeerd vanuit haar vuistje alleen dan stikt ze er half in maar las in een andere topic al dat het een kwestie van leren is en niet schrikken. Dus van het geprakte afgestapt en gaan toch blijven proberen vanuit het vuistje of we doen nog wat fruit.