Zoveel word er afgeraden, je kindje mag dit niet en je kindje mag dat niet. Ze slaapt heerlijk met wat venkelthee en als ik het drink dan heeft het geen effect op dr dus maakt me niet zoveel uit wat er afgeraden wordt, als het haar van de krampjes afhaald vind ik het goed genoeg. De kraamzorg gaf haar zelf 3 theelepels water omdat het kon zijn dat ze gewoon dorst had. Soms hebben babies dat zei ze. En dat was tevens een lactatiekundige dus neem aan dat ze zoiets wel goed doordenkt voor ze dat bij andermans kinderen naarbinnen schuift...? En ja mn vriend was vanavond langsgekomen omdat ze zo'n bui had vannacht. hij heeft dr nu in slaap gebracht en ik ga nu ook lekker slapen. Hij woont best ver dus we houden eigenlijk alleen het weekend aan. We zijn hard bezig om samen iets te vinden dus komt vast wel goed alleen duurt ff.
Ik denk dat je weerstand gewoon een flinke klap heeft gehad van de bevalling, stress, weinig slaap etc. Dan pik je zo een griepje op, al had je daarvoor nooit iets. Je wordt er inderdaad gek van wat wel of niet wordt aangeraden. Ik gaf BV, kreeg borstontsteking en ze bleek reflux te hebben. Heb nog nooit zoveel tegenstrijdige adviezen gehad of dingen die leuk bedacht waren, maar in de praktijk niet werken. Dus je moet zelf je keuzes maken. Venkelthee heb ik nooit gegeven, maar water wel, vaak met nutriton erdoor tegen het spugen. Een flesje maak je ook met water klaar. Zolang ze verder goed drinkt, kan dat geen kwaad. Mocht ze inderdaad de borst amper willen of weinig willen drinken ervan, zou ik het niet doen, want er zit natuurlijk niets aan voedingsstoffen in. Het is gewoon erg zwaar die eerste tijd en vooral als je er alleen voor staat. Misschien kun je vragen of een vriendin, buurvrouw of je moeder wat voor je wilt koken? Over een paar weekjes ga je je echt beter voelen hoor en krijgt je kindje een ritme, kun je weer eens normaal het dagelijkse leven oppakken. Waarschijnlijk kun je je dat nu even moeilijk voorstellen, maar het komt goed! En mocht je overwillen naar de fles, rustig afbouwen, maar ik zou nog even proberen vol te houden als het even kan. Sterkte!
Nee ze drinkt enorm veel aan de borst maar ze bleef huilerig, met water werd dat eventjes wat minder en hielp dat zodanig dat ze in slaap viel. En met die venkelthee merk ik gewoon dat ze veel minder darmkrampjes heeft. Ze is daar erg gevoelig voor omdat ze dus zo vreselijk veel en enthausiast drinkt moet ze gewoon veel boeren en gaat er veel lucht mee, zelfs met borstvoeding. Met de fles hoeft water denkik niet meer omdat je de fles idd aanmaakt met water dus waarschijnlijk is dat dan genoeg. Ik heb nu 1 dag de fles geprobeerd en vandaag weer 1 voeding vervangen door de fles. Ze deed alleen erg lang over de fles bijna een uur! Maar ze had er geen problemen mee hoor haha die vindt alles prima! en ja ik denk dat ik zo ook mn ritme terug krijg maar dan kom ik dus uit mn werk en moet ik nog koken, ik hoop dat ze dat dan wel toelaat!
Je kan het nu waarschijnlijk nog niet geloven maar het gaat beter worden echt waar! En dat warme eten...laat dat gewoon even zitten. Vraag iemand wat van die stoommaaltijden te kopen voor je die je in de magnetron kan zetten, of eet gewoon wat brood en groentes zoals komkommer tomaat ed tussendoor. Neem vitaminitabletten in voor wat extra. Als je drinkt drink dan roosvicee met extra ijzer bijvoorbeeld, dat heb je nu wel nodig! Geef het nog niet op. Je zegt zelf ook dat je bv het beste vind, laat er nog maals een lactatiekundige bij, dat wordt ook vaak vergoed door je verzekeraar. Baat het niet schaadt het niet. Overleg desnoods met een dietist, die kan je tips geven wat het makkelijkste nu voor je is en waar je toch de meeste voedingsstoffen uit haakt. Nog even over venkel, venkel kan tegen darmkrampjes helpen maar het kan ook tot verstoppingen lijden!. Ook die krampjes gaan over, het lijkt nu onoverkomelijk maar over drie maanden denk je "was dat het nou?" Schrijf het lekker van je af hier op het forum, zoek wat steun bij anderen, bedenk dat je zeker niet de enige bent!
Weet ik meid, dank je. Alleen op de momenten dat ze weer zo'n bui heeft, vergeet je dat soort dingen weer en wordt je boos op alles en iedereen inclusief jezelf... Ik ben al begonnen met afbouwen, en ben er zeker van dat ik wil overstappen. Ik vindt het heerlijk dat ik snachts geen flessen hoef op te warmen en dat ik overal maar mn voeding bij me heb + dat het op temperatuur is maar toch is het teveel voor me. Sarah is echt onhandelbaar in zo'n bui. En ik krijg haar dan wel in slaap, maar van alle ophef slaap ik zelf dan niet meer want bij haar blijf ik heel rustig omdat ze anders alleen maar erger wordt. Ze neemt mijn rust over als ik rustig blijf. maar als ze dan slaapt komt al mn frustratie er alsnog uit en slaap ik niet tot amper... moet echt snel bij gaan tanken en afkolven is niets voor mij, ben al 4 uur bezig en heb nog niet eens 100 ml... nu kolf ik wel met ruime tussenpauzes ertussen maar toch, het is zo weinig en k voel me net een koe. Toch bedankt voor je berichtje, het beurt me altijd wel weer eventjes op!
Hoi marscha Groeit je dochter wel goed. Hoe zwaar was ze met de geboorte en hoe zwaar is ze nu? mijn zoontje is 3,5maand oud en ik herken wel wat dingen in jou kindje. het advies wat ik je wil geven is het volgende: - leg je dochter niet te vaak aan, dit geeft namelijk alleen maar darmkrampen. bij borstvoeding is het belangrijk dat ze ook de achtermelk krijgen, deze is vetter, en bevat ook veel voedingstoffen, waardoor ze minder hongerig word. als ze alleen de voormelk krijgt, dan krijgen ze veel darmkrampjes en word de ontlasting vaak groenig. - een goed middel tegen darmkrampjes is cinababy van vsm. misschien kan je dit is proberen, aangezien venkelthee voor je dochter niet echt goed is. - dat ze niet in haar eigen bedje of kinderwagen wil, heb ik ook gehad. maak je er niet druk om. zoals je al zei, als jij gestresst bent, is je dochter dat ook. laat het lekker op je afkomen en probeer je er niet druk over te maken. denk gewoon bij alles, dit is van voorbijgaande aard. alles gaat over. je zal zien dat jij en je dochter er stukken lekkerder door zullen voelen. -Denk ook aan de 3r-en, rust, regelmaat en reinheid. vooral regelmaat is erg belangrijk. hier gaat je dochter echt aan wennen. -Probeer haar ook niet te lang wakker te houden. mijn zoontje word bv erg druk als hij moe is, als ik hem dan in bedje leg, gaat hij eerst fliink huilen, maar daarna valt hij als een blok in slaap. zo een jong kindje heeft gewoon nog heel veel slaap nodig. vaak zijn ze inclusief een voeding maar steeds een half uur wakker op de leeftijd waar je dochter in zit. dit word wel steeds langer hoor. -als je niet kan eten, omdat ze het niet toelaat, neem har op schoot, en eet dan. Dat doe ik ook nog steeds. niet altijd, maar zoals vandaag wou meneer weer gezellig bij mama zitten. maak hier geen probleem van. wat is er namelijk nou lekkerder om bij mama te zitten. je bent zo vertrouwd voor je dochter, en ze voelt zich gewoon lekker geborgen en veilig bij je. -wat ik bij mijn zoontje doe als hij naar zijn bed gaat, is boven hem hangen, en zachtjes over zijn slaap wrijven en zacht tegen hem praten. hij vind dit heerlijk en gaat ook niet slapen als ik of zijn vader het niet doet. -ook ligt mijn zoontje ingebakerd, omdat hij heel wild is en niet stil ligt. misschien is dit voor jou dochter ook een idee. ik gebruik een wiegdekbedovertrek die vouw ik schuin dubbel, dan pak ik 1 kant, waar ik het armpje tegen zijn lichaam aan leg en dan 1 punt eroverheen doe. dan pak ik de andere arm, die leg ik tegen zijn lichaam en de doek aan die onder hem ligt, en dan vouw ik de andere kant over hem heen en dan ligt de punt onder hem. het is nu net een kokonnetje. let er wel op dat de beentjes vrij liggen. dit werkt niet meteen, maar bij ons werkt het echt super. hij slaapt echt heerlijk en goed, waardoor je ook tijd heb voor jezelf. - Doe alleen waar jij je goed bij voelt, jij weet als beste wat je kind wilt en hoe zij zich voelt. Je kan adviezen opvolgen, maar denk niet bij 1 poging, het lukt niet, probeer het zeker een paar keer. Sommige adviezen kunnen niet baden, maar zeker niet schaden. _op dit moment even mijn laatste advies Geniet van je dochter, het is zo een groot wonder een kindje. Ze heeft je zo hard nodig. Je moet maar bedenken, ze heeft (waarschijnlijk) 9 maanden in jouw buik gezeten, jij bent dus echt alles voor haar. Heel veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt. Als je meer wilt weten hoor ik het wel Groetjes Bianca en Andro(15-07-2008)
Ze groeit veel te snel, ze is ruim over het gemiddelde heen van wat een baby van haar leeftijd moet groeien. Ze heeft een groter hoorf, is zwaarder en is iets langer dan normaal. Dus dat zit wel goed. weet niet zo snel de getallen uit mn hoofd maar ze was bij haar geboorte 3950 gram en nu bijna 5000 gram. en in de lengte is ze ruim 55 cm. Zoals je hebt kunnen lezen heeft cina baby geen effect op dr. heb nu sab simplax. Dat lijkt wel wat te helpen. het neemt het niet helemaal weg maar helpt wel een heel stuk gelukkig. ben ik zaterdag mee begonnen. ik krijg haar wel in slaap, dat is het probleem ook niet, ze wordt alleen weer wakker van de darmkrampen. Dus ben erg lang bezig met heen en weer lopen voor ze ECHT vertrokken is. Ik heb ook andere flesvoeding speciaal voor darmkrampjes, heb nu de 0-6 maanden gevonden dus breng die van 6+ weer terug. had hem gelukkig nog niet open. Toch bedankt voor je advies.
Te snel groeien vind ik een beetje raar klinken... Eva was met die leeftijd nog zwaarder en even lang als Sarah en ik heb daar niets over gehoord. Trekt meestal ook wel weer bij, Eva zit steeds lager op de curve (omdat ze ook zoveel beweegt). En het kan geen kwaad om vaak te voeden, maar dan kan je het beste binnen 3 uur telkens dezelfde borst geven, zodat ze niet alleen de voormelk krijgt. Maar ik geloof dat je al gedeeltelijk op flesvoeding zit toch? Ga je helemaal afbouwen of probeer je wel een paar borstvoedingen te houden? (als je productie niet terugloopt)
ik heb wel geen bv gegeven maar ik herken wel een aantal dingen. je kindje en jij moeten nog aan zoveel dingen wennen. alles is nieuw en onbekend. eten deed ik ook vaak met alyssa op schoot en het huishouden kwam ik bijna niet aan toe dus dat deden mn man en ik maar in het weekend. geef je kleintje lekker aandacht en vraag een keer of iemand je wil helpen door de week. liefs doris
` Ja tegen mij zeiden ze wel dat ze enorm snel groeide en dat ze ruim boven het gewicht zat, of ik haar niet teveel eten gaf. maar ik zei dat k borstvoeding gaf en 1 fles van 150ml water en 5 schepjes. nou dat was wel goed volgens hun... t zal wel. geef nu 2 flesjes op een dag vanaf zaterdag en ga vanaf aankomende zaterdag smiddags dus flesvoeding geven (3 flessen) en savonds en smorgens de borst.