Zoontje (9 maanden) drinkt zijn melk niet meer

Discussion in 'Flesvoeding' started by Speentje, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Hallo dames,

De titel zegt het eigenlijk al een beetje. Mijn zoontje (9 maanden) drinkt zijn melk niet meer. Ik merk het eigenlijk al een paar weekjes dat hij steeds ongeveer 50 cc laat staan (voorheen gingen al zijn flessen er zonder moeite in). Maar goed, zolang hij 50 cc laat staan en verder tevreden is, maak ik mij daar eigenlijk niet zo druk om.

Maar nu sinds een paar dagen drinkt hij eigenlijk geen druppel meer. Hij kreegt (al tijden) 3 flessen per dag van 180 ml. Ik bied zijn fles en gelijk duwt hij hem weg. Ik heb al van alles geprobeerd, er wat pap in doen, de fles wat minder warm maken, de fles juist warmer maken, even laten staan en 5 minuutjes later nog eens proberen, maar nee hoor, hij drinkt niet. Het komt er dus op neer dat hij nu zeker 2 dagen helemaal geen melk meer op heeft. Hij is niet ziek, heeft de afgelopen weken ook geen koorts gehad of iets dergelijks. Ik merk verder helemaal niets aan hem. Al het andere eten gaat er goed in en hij is de vrolijkheidzelve.

Heeft iemand tips voor mij of is dit voor iemand herkenbaar? Hij is nog veels te jong om al van de melk af te zijn.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heeeeel herkenbaar. Ik heb me er maar bij neer gelegd.
    Mart eet 's ochtends pap gemaakt van 200cc opvolgmelk.
    Hij eet yoghurt of vla als toetje en af en toe kaas (soms ook op brood)
    Ik geef vitD druppels ernaast.

Misschien vind jou kindje een bordje pap wel lekker? Desnoods van die zoete pyamapapje als ontbijt?

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Ik kan idd een bordje met pap weleens proberen en als ie dat ook niet wilt, dan zal ik me er idd maar bij neerleggen en proberen dat hij zoveel mogelijk andere zuivelproducten binnenkrijgt.

4. Mama v Amira

Apr 18, 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van ook 9 maanden, heb ik ook het zelfde probleem, ochtend en avond flesje drinkt ze wel. Avondflesje ook sinds 2 3 dagen niet meer, maak ik pap van. Dat lukt wel.
    Maar ze kreeg altijd ook middagflesje. Die wilt ze ook niet meer drinken, heel soms wel en soms weer niet.
    Het is heel frustrerend voor mij, ik raak er snel door gestresst.
    Dus krijgt ze eigenlijk 2 flesjes van 200 ml. En met geluk drinkt ze middag flesje van 150ml wel op..

Ik maak me zorgen als ze steeds maar 2 flesjes per dag drinkt... en drinken tussendoor, ene keer gaat het goed en de andere keer drinkt ze dat ook niet echt geweldig.

Terwijl ook hiervoor vanaf de geboorte alles goed ging, ze was en goede eter en drinker...
    Ik ben bang dat ze hierdoor niet genoeg vocht binnen krijgt.
    Ben er echt door gestresst...

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat je er gestresst van wordt. Je vraagt je toch af waar het aan ligt dat ze opeens niet meer wil drinken. Gelukkig drinkt ze nog wel 2 flesjes per dag van 200 ml, dus ik denk dat ze niet zo heel snel zal uitdrogen.

Hopelijk is het maar een fase!

6. Mama v Amira

Apr 18, 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou weer de avondflesje heeft ze weer niet gedronken, heb er pap van gemaakt.. Ik zal het eens navragen bij CB, ze was anderhalf week geleden al geweest. Ze zeiden ook dat de flesvoeding en melkbehoefte af gaat nemen. Maar nu drinkt ze minder als eerst. Ik hoop ook idd dat het een fase is, maar ene kant zal ze op een gegeven moment toch vd fles af moeten..

:(

7. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft dit af en toe ook een dagje, of 2 dagen.
    Dan drinkt hij alleen zn ochtendfles en meer echt niet....
    Hij duwt hem boos weg, en draait heel zn lichaam.

Nu geef ik hem altijd iets in zijn handen wat hij heel leuk vind,
    afstandsbediening, mobiel, zilver lepeltje....
    En dan draait hij 1x zn hoofd weg, en gaat daarna toch maar drinken. En de hele fles leeg!;)

Kunnen ook tandjes zijn!! Toen had hij het ook heel erg, maar dronk hij ook echt niet!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Heel herkenbaar! Op een gegeven moment zijn ze gewoon klaar met elke keer dezelfde smaak etc etc.

Wij geven 's ochtends pap, in de middag opvolgmelk en in de avond weer pap.
    Kan je inderdaad afwisselen door in de ochtend een bordje pap te geven, in de middag een fles en 's avonds weer een bordje of pap.
    Hier hebben ze allebei erg veel baat aan de afwisseling.

Ook gebruik ik verschillende soorten/smaken pap.

Oftewel; verandering van spijs doet eten ;)

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Nog bedankt voor de reacties.

Ik ben er hier achter gekomen dat hij juist geen papjes met allerlei exotische smaken wil ;). Sterker nog, vorige week liet hij ook opeens 's ochtends zijn flesje staan waar we altijd wat rijstebloem aan toevoegen. Nu geef ik hem 3x per dag een flesje met melk en voeg hier verder niets aan toe en dat heeft ie binnen de kortste keren op.

Grappig om te lezen dat het weer bij elk kindje verschillend is. Ik maar allerlei lekker papjes door zijn fles doen, wil meneertje het liefste gewoon melk zonder enige toevoeging.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hahaha! Ach ja, het is altijd even puzzelen naar hoe en wat :D

Moeilijke aan deze leeftijd is dat ze het nog niet kunnen vertellen ;)

11. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    was hier ook, totdat ik het overgoot in een bekertjre, toen dronk hij het weer

Share This Page