weinig drinken, met dit weer!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2jees, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Drinkt jullie kindje meer met de warmte? Ik geef op verzoek maar ze komt zelf wel redelijk op gelijke tijden.

Ik heb zelf het idee dat ik weinig voeding heb, slappe borsten en ze is niet heel tevreden. Nou wil ze altijd maar 1 kant per keer, zo ook nu.. Maar krijgt ze dan wel genoeg? Het is hier niet heel heet ofzo. Maar moet ze niet juist meer drinken?

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik leg mijn dochter van 5 maanden met deze warmte elke 2 uur aan. Ze drinkt de laatste tijd vrij slecht doordat ze makkelijk afgeleid raakt. Maar sinds het weekend heeft ze bijna geen plasluiers, dus ben ik iedere twee uur gaan aanleggen, zodat ik zeker weet dat ze genoeg vocht binnen krijgt.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja maar.. dat moet ze maar net willen! Niet dus..
    Ze plast wel maar hoe vaak weet ik niet. Ook water uit een flesje geprobeerd maar hoeft ze ook niet. dan zal ze toch wel geen dorst hebben??

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Cb zei dat die mindere productie door t warme weer komt, je verliest zelf meer vocht.. Hier ook druk in de weer om de productie op te voeren!

Toch lijkt baby met minder tevreden nu, vreemd! Tip was geef tussendoor beetje teruggekoeld gekookt water..

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke het kan dus wel. Ik zweet helemaal niet trouwens, drink wel iets meer. Zij zelf zweet ook niet. Misschien zit het tussen mn oren ;)

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt ook niet meer dan normaal nu met dit weer hoor. Wel is mijn BV veel wateriger. Had ik bij mijn oudste ook als het zo warm was (weet ik omdat ik ook kolf en zie dan dat het veel wateriger is. bij koud weer is de melk die ik kolf veel vetter).
    De Bv past zich aan naar de omstandigheden en behoeftes van je kind. Nu zit er dus meer vocht in en met koud weer meer vet. Als je kind genoeg plasluiers heeft is er geen reden om je zorgen te maken. Heeft ze minder plasluiers dan kun je evt water bijgeven of vaker proberen aan te leggen. Maar sommige kindjes gaan met dit warme weer ook minder plassen omdat ze toch meer vocht verliezen (misschien op andere manieren dan zweet ofzo?). Dus als ze redelijk tevreden is en voldoende plast is er niks aan de hand.

Mijn dochter is overigens ook hangeriger met dit warme weer hoor..

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ow hangerig is ze niet, juist heel vrolijk. Misschien vind ze de smaak niet lekker, te waterig ;)

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Die van mij komt ook gewoon de standaart 6/5keer, maar ik kan wek merken dat hij langer drinkt. Ik focceer mezelf heel veel te drinken. Minstends bij elke voeding een groot glas limonade of water. Ik heb we het idee dat dat scheelt.
    Gisteren te weinig gedronken zelf en gelijk flinke koppijn.

Deel Deze Pagina