Waarom moet je langzaam overstappen op flesvoeding? alleen voor de stuwing? Ik heb de laatste week fulltime gekolfd maar ik haal er in een half uur nog net 1 voeding uit. Als je geen last hebt van stuwing mag je dan gewoon een flesje geven? Kleine is nu 5 weken en weegt 4.7kg
Denk dat dit topic beter onder borstvoeding past. Als je in een half uur 1 voeding kolft is je productie gewoon op peil, is zou echt langzaam afbouwen om borstontstekingen te voorkomen.
ja ik was aan het twijfelen tussen borstvoeding,flesvoeding en voeding XD ik heb vandaag niet kunnen kolven en totaal geen last van stuwing.. dus het is alleen slecht voor mij eigenlijk om te snel te gaan? voor de kleine maakt het niet uit?
De hoeveelheid dat je kolft zegt niks over je productie. Maar voor je kindje maakt het niet uit of je rustig afbouwt of niet. Hij heeft geen last van de kunstvoeding neem ik aan? En zolang je geen last hebt van stuwing of harde knobbels kun je gewoon afbouwen zoals je wilt.
ik weet niet of hij last gaat krijgen van de kunstvoeding, hij heeft het nog niet gekregen. misschien dat ik het blijf combineren met borstvoeding, ik moet maar even kijken hoe dat gaat. maar dan weet ik dat het voor hem niet veel uitmaakt, dankje!
Voor je kindje is kunstvoeding ook zwaarder verteerbaar dan borstvoeding. Dus het kan zijn dat hij er anders op reageert. Ik heb er een paar weken over gedaan om over te stappen naar kv (eerst 1 flesje op de dag, paar dagen later 2, daarna om en om, etc) maar zal ook heel erg aan je kindje liggen denk ik. Qua afbouwen heb je al veel goede tips gekregen zie ik!
Ligt er een beetje aan. Ik heb in 1 week volledig afgebouwd. Na enkele dagen was er ook niks meer van mijn productie over. Dochter was toen 5 weken oud
Misschien een tip om rekening mee te houden, dat kv inderdaad zwaarder valt en baby's dus vaak minder drinken dan ze bv dronken. Dus laat je net gek maken door de hoeveelheden die op het pak staan.
juist omdat de kunstvoeding zwaarder valt wil ik het gaan proberen, in elk geval voor het slapen gaan in de hoop dat hij een beetje doorslaapt of in elk geval later komt voor een voeding
Hij hoeft ook geen hele nacht door te slapen hoor, ik bedoel alleen iets langer dan die 2 uurtjes van nu. 3-4 uurtjes zou fijn zijn en dan kan ik het kolven in de nacht beperken tot 1x misschien. Stel dat mijn productie terug loopt dan weet ik dat hij tenminste ook kv kan drinken
Wij zijn met 2 maanden overgestapt naar kv. Hij weigerde mijn borst. Ik ben zelf met pilletjes gestopt. De kv dronk hij en nog steeds drinkt hij klein beetjes overdag 100cc, savonds 150 cc per voeding. Hij slaapt ook nog niet door.
Dit... mijn zoontje kreeg rond de 5 weken ook volledig flesvoeding, maar voor voor het doorslapen maakte dit echt geen verschil hoor. Ook in de nacht kwam hij stipt na 3 uur, soms sliep hij 1x 4 uur om vervolgens weer na 3 uur te komen. En die 4 uur sliep hij dus vaak al in de avond. Als je wilt overstappen dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar focus je niet op dat doorslapen, er is al vaker bewezen dat dit helemaal geen verband hoeft te hebben met het doorslapen. Zeker niet op die leeftijd. Wat betreft het afbouwen. Ik kolfde fulltime en ben rond de 4/5 weken begonnen met afbouwen. Ik was binnen 2 weken helemaal van de borstvoeding af. Kolfde 6x per dan en voor elke voeding trok ik 3-4 dagen uit, maar toen ik nog op 3 voedingen per dag zat was het opeens op.
Hey cherelles, hoe gaat het nu? Als je wil overstappen,prima natuurlijk. Maar je laaste berichten waren nog heel positief? Kolven is wel veel zwaarder dan live voeden, heb je het nog wel geprobeerd, of toch hulp ingeschakeld van een LK (want je kindje kan echt nog aan de borst, met wat hulp)? En ik maak uit je verhaal op dat je meerdere malen moet kolven in de nacht, dat lijkt me echt niet nodig hoor! Welke kolf gebruik je?
Een heeeeele late reactie.. sorry XD Ik geed nogsteeds bv ik hield hem te hoog waardoor hij steeds los liet. Echter neemt dat de lucht niet weg want hij heeft zijn onderlip steeds naar binnen. Op zich lukt het nog gewoon en ik kijk het gewoon per dag aan hoe het gaat. Kolven doe ik in elk geval niet meer