Flesvoeding meenemen onderweg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lizsett, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Dames,

Hoe nemen jullie flesvoeding mee?
    De kraamzorg had het over een fles koud water en ene fles gekookt water en dat dan mengen tot gewenste temperatuur.
    Lijkt me best een gedoe! Hebben jullie misschien andere ervaringen die ook werken?

Hoor het graag!

2. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Thermosflesje met wAter net boven de gewenste temperatuur mee :)
    Als fles meteen.bij aankomst, dichtbij, gegeven wordt doe ik het (iets te warme) water ook al wel is in de fles

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wat de kraam zegt.
    Ik doe het thuis ook mengen, dus neem gekookt en koud mee

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ik hem snel gaf nam ik kokend water mee in de fles. Was dan vaak de goede temperatuur als ik de fles ging geven.

Verder nam ik alleen poeder mee. Ze hebben (bijna) overal wel of een magnetron of kokend water.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lag eraan hoelang ik wegging.. Als ik wat langer weg was (2 uur in de auto naar mijn ouders), dan nam ik inderdaad een thermosfles met gekookt water en een fles koud water mee.

Maar als ik ergens heenging en ik wist dat ik daar een uurtje later voeding moest maken, dan maakte ik het water thuis iets te warm, was het wel goed als ik daar de fles gaf..

Of als ik naar een vriendin/restaurant ging, dan nam ik koud water mee in een flesje en warmde het daar op..

Genoeg opties ;)

Maar mijn kinderen dronken hun flesjes ook wel lauw, een neefje moest perse warme melk. Dat scheelt natuurlijk ook.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fles water mee en laten opwarmen in een taverne als je zelf iets gaat drinken.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hing het er ook een beetje vanaf hoe lang we weg waren.
    Maar ik kwam er in de loop van de tijd wel wachter dat als m'n zoontje binnen 1-2 uur een fles moest, de fles precies op goede temperatuur was als ik gewoon gekookt water in z'n fles deed. Voor de zekerheid had ik altijd nog een flesje koud water mee, mocht hij toch eerder honger krijgen kon ik mengen.
    Voor langere tijd weg, echt dagjes uit enz. nam ik ook een thermosfles met gekookt water en een flesje met koud water mee en dan mengde ik dit. Ik vond het geen gedoe, was namelijk ook gewend om zo de flessen voor zoontje klaar te maken, i.v.m. speciale voeding voor krampjes.

Verder ligt het er ook aan waar je heen gaat. Want in de meeste restaurants, lunchrooms e.d. willen ze heus even een flesje opwarmen hoor.

8. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    ja dat geloof ik inderdaad ook wel! het is een beetje aftasten en ik moet er handig in worden haha.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik nam ook vaak kant en klare pakjes mee. Die kunnen ook gewoon op kamertemperatuur en als er een magnetron is even in de magnetron en goed schudden.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    gewoon een klein thermosflesje (0,3) mee en voeding en koud water...

Geen gedoe met zoeken naar ergens waar ze het warm voor je willen maken met een krijsende baby....
    En na een paar keer weet je de verhoudingen en heb je die fles zo gemaakt hoor.

11. Veera

Veera Niet meer actief

Flesje koud water en dan ergens opwarmen

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb echt nog nooit hoeven zoeken naar een plek waar ze kokend water hebben of een magnetron..

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, Ik ook niet. Tenzij je de jungle intrekt, is er toch altijd wel een café in de buurt?

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar waarom zou ik met een huilende baby eerst naar de andere kant van een winkelcentrum moeten lopen en daar ook nog wachten op een waterkoker.. als ik het zelf in mn tas mee kan nemen en dus 3x zo snel klaar ben...?

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ging in de zomer nog wel eens met de oudste naar een park/speeltuin. Daar was geen cafe, dan is het wel handig.

16. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Precies, dit laatste. Ik vond het eerst ook gedoe maar op een gegeven moment wist ik dat ik zoveel warm en zoveel koud moest doen en toen was het ideaal en zeker geen gedoe. :)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou haha ik heb wel eens met een krijsende baby gezeten die honger had. En ik in de file stond bij duinrell toch blij met mijn warme fles met water. Je kan moeilijk uit een file weg;)

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier ook een thermosfles heet water, flesje koud water en dan mengen. Ongeveer 1/3 heet, 2/3 koud. Ging prima

19. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Doe ik ook! Hij krijgt nu nog 120/4 wat ik normaal 40sec op 600W verwarm. Nu doe ik 200cc 1min op 600cc en dat gaat in een thermosfles. Heb thuis gevoeld en blijft zeker 3 uur warm.

20. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    zitten bruikbare tips tussen! bedankt damessss!

Deel Deze Pagina