Onze zoon is bijna 4 maanden en krijgt nu 4 flessen van 210 ml met 7 scheppen Nutrilon standaard.De laatste tijd lijkt hij hier echter niet genoeg aan te hebben.Hij gaat nog huilen als de fles al leeg is en hapt nog steeds naar de speen.Nu ben ik al begonnen om 2 scheppen rijstebloem door de flessen te gaan doen,maar dit heeft weinig invloed.Ik vraag me nu af of het slimmer is om over te stappen op voeding voor hongerige baby's.Hij groeit wel hard en lijkt tussendoor wel tevreden,maar het onverzadigde gevoel lijkt steeds sneller terug te komen bij hem.Wanneer hebben jullie besloten om over te stappen naar forte voeding? Donderdag moet ik weer naar het buro en dan ga ik het er zeker over hebben,maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie kindje het er op doet.
Onze eerste dochter had de laatste fles ook nooit genoeg, zijn toen alleen voor de laatste fles overgestapt op forte overdag kreeg ze gewoon standaard, ze deed het er heel goed op totdat ze overdag ook hongerig werd zijn we helemaal overgestapt op forte dit was al toen ze 2 mnd was. Sinds ze de forte de hele dag kreeg had ze ook steeds voldoening na de fles en haalde ze het makkelijk tot de volgende voeding, kzou zeggen gewoon proberen, het kan geen kwaad
Hier ook forte. Eerst wilden wij gewoon overdag standaart geven en savonds forte maar je merkte zo'n groot verschil ertussen. Overdag hield ze met standaart dus maar hooguit 2uurtjes vol en was erg ontevreden dus ook helemaal overgestapt. Gaat prima! Alleen even de ontlasting in de gaten houden of het niet té dik word dat hij moeite met poepen krijgt. Daar heeft zij trouwens geen last van gehad.
Thijs krijgt vanaf 8 weken voeding voor hongerige baby's. Hij had na 2 uur, soms 1 uur al weer honger. Rijstebloem door elke fles, lijkt me ook niet goed. Dan zou ik de forte nemen.
Finn kreeg met 7 weken ook forte... hij had niet genoeg aan de andere voeding... na de fles nog flink lopen happen (fopspeen trapte hij niet in) en ook kwam hij standaard een uur te vroeg... nu met de forte is hij veel verzadigder waardoor hij én beter slaapt, én veel vrolijker is én geregeld een nachtje doorslaapt! Ik heb het idee dat het een heel ander kind is geworden!
Hier ook vanaf ca 8 weken forte voeding. rijstebloem zal ik niet doen, zitten veel calorieen in. Fortevoeding zet niet meer aan maar verzadigd wel langer. Met 4 maanden zat ik ook aan 2x 210 en 2x 180 fortevoeding, maar ben daarom met 4 maanden al begonnen met fruit en groenten te geven. Sinds hij vaste voeding eet is hij ook veel beter verzadigd. Heb trouwens ook een tijdje johannesbroodpitmeel gebruikt. Dit dikt de voeding in waardoor hij ook langer verzadigd bleef.