de titel zegt het eigenlijk al,hoe was of is jullie schema met een kleintje van 6 weken? ons meisje krijgt nu 5x 150+5 scheppen. sinds we dat doen slaapt ze ineens de nacht door. alleen als ik tegen mensen zeg datze doorslaapt krijg ik te horen: zo snel al,krijgt ze wel genoeg? dit maakt me wel een beetje onzeker moet ik zeggen.... we hebben er voor gekozen om het om te hogen omdat ze vorige week nog wel 1x in de nacht kwam maar elke keer haar nacht fles uitspuugde hoeveel of hoe weinig we ook gaven. dus hoop maar dat we het nu op de juiste manier doen? groetjes een onzekere moeder
Ah, je hebt toch een fles verminderd zie ik? Niks aantrekken van andere mensen, kijk naar je kindje! Als ze overdag vrolijk is, lijkt het me OK, toch? Mijn CB zei dat die laatste of nachtfles nodig was vanwege bloedsuikerspiegel maar je merkt gauw genoeg als die niet goed is. Mini sliep ook door rond de 6 weken, van 23 tot 5 of 6.
ja hebben idd een fles verminderd,omdat we haar niet wakker willen maken in de nacht..... maar zat mini toen op 5 of op 6 flessen? ze is vrolijk en levendig genoeg dus geloof wel dat het goed is,nou maar hopen dat ze dit schema dan een beetje aan houd? en probeer me ook niets aan te trekken van andere hoor,maar soms pff hihi
Ik heb het even opgezocht (wat vergeet je dat toch snel!) en Mini ging rond de 7 weken zelf over naar 5 flessen van 165 die ze niet allemaal tot de laatste druppel opdronk. En ze heeft heel lang op 5 flessen gezeten, alleen ging op den duur de hoeveelheid per fles omhoog en dronk ze rond de 850cc op een dag. Lijkt me dus helemaal prima wat je meisje aangeeft en wat je al zei: spugen=vol buikje!
Zolang jou meisje het er goed op doet is het toch goed. Als ze maar de cc binnenkrijgt die ze nodig heeft. Dat is minimaal 150 cc per kg lichaamsgewicht. Ben stiekum wel jaloers dat jou dochtertje zo goed slaapt hihi. Mijn zoontje krijgt nu 7 keer 90+3.
Linda, heb je al eens geprobeerd de hoeveelheid per flesje op te hogen? Of drinkt hij zijn flesjes niet leeg? Als hij ze wel leegdrinkt, zou je dat weleens kunnen proberen, dan laat hij waarschijnlijk vanzelf een flesje vallen en dat zou best weleens een nachtflesje kunnen zijn... Probeer het maar eens een paar dagen! Overigens is 150cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur geen minimum maar een gemiddelde. Als je ergens rond die hoeveelheid zit, dan krijgt je kleintje voldoende en niet teveel binnen. Het maximum is 180cc en het minimum weet ik even niet, ik dacht rond de 120cc per kilo.
Hey, Wij hadden hier ook al heeel snel de nachtfles eraf, geloof al na 4 weken. nou hebben wij ook een groot kind, dus dat gaat dan vaak wat sneller! Sinds begin januari (11 weken) hebben wij de 5 de fles weggelaten. Nu zitten we op 3 flessen 180ccwater+6 scheppen en 1 fles 210cc water en 7 scheppen.. Doen wat jij denkt wat goed is voor je kindje!
Lijkt me geen probleem hoor, Quinten kreeg met 5 weken ook al 5 voedingen van 150+5 daar had hij genoeg aan, en sliep dan ook 's nachts goed door. Was volgens cb ook prima. Zou me daar niet teveel zorgen over maken.
Ja heb ik al een aantal keer geprobeerd. Maar hij drinkt niet meer dan 100 cc en soms 80 cc. Afgelopen week is hij ook ziek geweest en toen dronk hij helemaal weinig. Hij weegt ook pas 3780 gram dus hij heeft het blijkbaar nog nodig. Al zou ik het wel heeeel fijn vinden als hij in de nacht langer gaat slapen.
onze eerste sliep met 1 week al 6 a 7 uur door achter elkaar snachts.ze was met geboorte 3545 gram. onze 2e krijgt nu 6 a 7 flessen van 120+4 per dag. ze slaapt nog niet door, oke het is weleens voorgekomen, maar over algemeen genomen slaapt ze tussen de 4 en 5 uur. Zij woog met geboorte 3160 gram. Morgen weer naar cb, zal mij benieuwen
Hoi, Ik geef mij dochtertje 120+4. En dit dan om de 3 uur soms 4 ligt eraan Ik weet ook niet of ik nu te weinig geef Ze drinkt soms de flesje leeg dan weer laat ze wat staan dus ophogen lijkt me niet echt de beste oplossing he? of moet ik de laatse flesje 150 cc doen?
Wij hoogden altijd op als ze de helft van de flesjes leegdronk. Dus als ze er zes op een dag kreeg en ze dronk er daarvan 3 leeg, dan gingen we naar de volgende stap en viel er meestal vanzelf een flesje af. Ze heeft alleen wel langere tijd op 5 voedingen gezeten, sinds ze 4,5 maand is zit ze op 4. Gewoon opletten dat ze over de dag niet teveel krijgt...
zo hebben we het nu ook gedaan! en moet zeggen het bevalt prima... chloë slaapt nog steeds elke nacht door tot zeker 06.00 uur!!!!! Zo onzeker dat ik er in begin over was,zo zeker ben ik er nu van
Goed zo meid!!! En ik ben blij dat mijn tip werkt, hihi. (vast ook niet bij iedereen natuurlijk, maar bij ons zeker wel)
ben er ook zeker blij mee miepie! en nee de vlieger zal niet voor iedereen op gaan. maar ik ben allang blij dat de onzekerheid weg is omtrent haar eten..
Ik voedde op verzoek en niet volgens een vast schema. Je merkt vanzelf wel hoe lang je kindje tussen de voedingen laat, maar liever nog niet langer dan 4 uur overdag.