Overstappen op halfvolle melk met 11 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Soto, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    M`n zoontje krijgt nu nog opvolgmelk en is 11 mnd. Nu gaan we komende week op vakantie en ik vroeg me af of ik al kan overstappen naar halfvolle melk? Dit zou net even wat makkelijker zijn, maar ik weet niet of het beter is om te wachten tot hij echt `n jaar is? Ik had `t cb willen bellen hierover, maar door hectiek op `t werk is `t er niet van gekomen. Vandaar dat ik hier even informeer:)

2. Onje

Onje Niet meer actief

Vanaf 10 maanden mag je al koemelk geven, en de volle variant wordt dan geadviseerd

3. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Hier zijn we rond de 10 mnd begonnen. Ik zal wel eerst thuis even proberen, ivm eventuele allergische reacties van je kindje.

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Idd, de volle variant. De kinderarts gaf mij een keer aan dat de volle variant het beste is omdat daar veel meer goede bouwstoffen inzitten voor de kleintjes.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd de volle variant werdt hier ook aangeraden.
    Wij hebben volle melk in de ochtend geprobeerd ivm allergische reactie en die bleef uit.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Geitenmelk is beter verteerbaar dan koemelk, kan ook een tussenstap zijn. En idd altijd de volle variant, niet alleen bij melk ook bij boter. Roomboter ipv margarine dus.

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik zou het wel meteen nu gaan proberen.

Ons zoontje kon wel tegen de poedermelk, maar kreeg last van gewone melk. De eerste dagen merkten we niet zoveel, de problemen begonnen op de 3e dag. Hij werd enorm onrustig, meer huilen enz.

Toen terug gegaan op de opvolgmelk en dat ging wel goed. Later nog eens geprobeerd en het was toen hetzelfde verhaal. Later hebben we lactosevrije melk gehaald en dat ging wel goed. En die krijgt hij nu nog.

8. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties:). Hij heeft vanmorgen voor het eerst volle melk gekregen en vond dit prima. Vanmiddag ook weer en vanavond krijgt hij opvolgmelk. Hopelijk blijft het goed gaan. We nemen voor de zekerheid opvolgmelk mee, mocht het nodig zijn.

Deel Deze Pagina