Koemelkallergie en bv/kv

Discussie in 'Voeding' gestart door Siesje, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Onze jongste heeft zeer waarschijnlijk kma. Nu geef ik volledig bv, maar krijg in mijn omgeving veel het advies om over te stappen op hypoallergene kv. Zelf ga ik liever op dieet (dat doe ik dus nu ook) en ook onze huisarts vindt bv absoluut beter, maar vooral mijn man is niet overtuigd. Hij vindt de bv sowieso al belastend (Jenne drinkt iedere 2,5-3 uur, ook 's nachts en door werk kolf ik vier dagen per week) en vindt een dieet voor mij nog belastender.

Mama's met jonge kindjes met kma: wat doen jullie en waarom?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Borstvoeding geven natuurlijk!

Te gek voor woorden dat je omgeving suggereert over te stappen op een product dat minder goed is.
    JUIST bij allergie is borstvoeding ontzettend belangrijk, het helpt erger voorkomen. Gelukkig heb je een huisarts die het belang van borstvoeding in jouw geval inziet.

Maak vooral papa duidelijk dat wat jij je kind nu geeft door geen enkel poedertje uit de fabriek te vervangen is!

Zo'n dieet valt echt heel erg mee als je er eenmaal aan gewend bent, ik heb het zelf ook een aantal jaren gevolgd. Voelde me toen zelf ook beter. Kon blijkbaar zelf ook niet tegen een aantal dingen waar mijn kinderen ook niet tegen konden.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    probeer het in ieder geval zou ik zeggen! ik ga straks bij nr 2 ook een dieet volgen ivm ernstige kma bij grote zus. ga kijken of het allemaal goed gaat lopen maar ga er in eerste instantie met volle overtuiging voor met dezelfde redenen die dirksmama gaf!

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik geef nog steeds bv en ben vanaf maand 6 echt koemelk vrij gaan eten.
    Wil je de lijst KMV artikelen?
    Pb me en je krijgt hem via e-mail.
    Gewoon lekker doorgaan.
    Rustig aan met nachtschade en gluten als je bijvoeding gaat geven.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zeg proberen!

Als je bv goed loopt zou het zo zonde zijn dat te laten varen!
    En ik denk dat als je zelf eenmaal gewend bent aan zo;n dieet dat het vanzelf gaat!

Zelf geef ik Friso Allergy Care, maar mijn bv is in de 1e week al mislukt en Finn had bijna 40 graden koorst dus hebben we met spoed (hoogzomer) fv gehaald.

Ik denk dat als alles met de bv wel goed was gegaan ik zelf op dieet zou zijn gegaan!

we kwamen er overigens rond 3,5 maand echt achter dat het KMA was.

6. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Jenne heeft er ook niet echt heel erg last van, maar het is me opgevallen dat ze echt krampjes krijgt als ik een aantal uren daarvoor bijvoorbeeld een toetje heb gegeten. Sowieso heeft ze meer krampjes dan ik eigenlijk normaal vind voor deze leeftijd. Daarnaast heeft ze een aantal exceemplekjes gekregen deze week, die overigens al weer bijna weg zijn.

Blij dat jullie mijn mening delen. Mijn huisarts vindt dat ik niet te extreem moet gaan diëten. Duidelijk melkproducten, boter, kaas en dingen waar vrij veel melk in zit (chocolade) enzo moet ik laten staan, maar witbrood en dat soort zaken moet ik niet mijden naar haar idee.
    Wat vinden jullie? Sweetlakecity, ik pb je! Dankjewel!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerste stap is inderdaad de zichtbare zuivel weglaten. Vaak merk je dan al verschil.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    siesje, de ka van mijn dochter zegt zelfs dat dieten uberhaupt helemaal niet hoeft :s , ik sla dat advies maar in de wind.

brood met melk ga ik niet mijden. mijn dochter heeft ernstige kma en eet voornamelijk tarvobrood maar reageert ook niet op witbrood ofzo.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer dat je ka dat zegt. Er zijn namelijk echt wel aanwijzingen dat het verschil maakt!
    Bij ernstige KEA zou ik geen tarvo geven, maar allinson.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    tarvo is ook koemelk en lactosevrij toch.

11. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik heb zeker het idee dat het mijden van zichtbare melkproducten werkt voor Jenne. Eerder kreeg ze, wanneer ik melkproducten had gegeten, best stevige ontlasting; mousse-structuur zeg maar. Van onze oudste ben ik de dunne bv-luiers gewend.
    Nu ben ik sinds donderdag met het "echte" diëten begonnen en Jenne heeft nog niet weer gepoept. Nu weet ik dat het echt wel een heel aantal dagen mag duren, maar hier heeft ze echt last van. Echt buikpijn met enorm veel scheten.... Gisteravond en vanacht had ze het er heel moeilijk mee (en wij dus ook)!
    Kan er obstipatie ontstaan doordat ik nu helemaal geen melkproducten gebruik?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan i nderdaad invloed op haar ingewanden hebben. Hoop dat ze snel een volle luier heeft!

13. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Dat hoop ik ook!!!

Deel Deze Pagina