Hallo Eveline, Onze dochter is ruim 5 maanden en krijgt hypo allergene voeding. We zijn nog niet begonnen met bijvoeden. Over een poosje moeten we dus overstappen op nr 2. Moet dit dan ook hypo allergene voeding zijn, of maakt het dan niet uit, omdat we dan ook gaan bijvoeden? Zelf heb ik hooikoorts en ben ik allergisch voor katten, huismijt en honden en mijn man heeft vroeger bronchitus gehad. Alvast bedankt! Groetjes Marloes
Hallo Marloes, Een hypo allergene voeding is de eerste 6 maanden het belangrijkst omdat de darmpjes van je kindje dan nog niet rijp zijn. Dan kan er makkelijk een heel eiwit door de darmwand heen, op dat eiwit kan je kindje allergisch reageren. Na 6 maanden zijn de darmpjes veel rijper en is de kans op een allergische reactie veel kleiner. Je kunt overgaan op de Standaard voeding met 6 maanden, doorgaan met de hypo allergene voeding is ook mogelijk hoor. Groeten Eveline
Hallo Eveline, Bedankt voor je antwoord. Als we beslissen over te stappen, moet dat dan geleidelijk, bijv half om half? En kan dat half om half dan met nr 1 hypoallergeen en nr 2 standaard? Alvast bedankt!