vragen over kv

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ALeV84, Oct 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    #1 ALeV84, Oct 22, 2009
    Last edited: Oct 22, 2009
    Ik ben deze week overgestapt op kv en heb daar een aantal vragen over.

- Mijn kind is over de 6 kilo en moet dus eigenlijk 5 x 180/6 krijgen. Dat krijgt hij nooit op. Na 120 ml heeft die altijd wel genoeg en komt dan om de drie uur. Wat moet ik doen om die schema van 5 x 180 krijgen??
    - Als er wat in zijn flesje overblijft, hoelang kan ik dit nog aan hem geven. Als hij zijnflesje binnen een uur niet opheeft gooi ik het weg. Is dit te lang of kan ik het juist langer bewaren.
    - Ik ben gestopt omdat ik ng maar heel weinig moedermelk heb. Afbouwen voor mij is dus niet nodig. Maar is het voor hem wel goed om zomaar volledig over te stappen op kv. Borstvoeding was voor hem nl. ook een troost en nu moet hij dat opeens missen.
    - Ik gebruik spa blauw zodat ik het water niet telkens hoef uit te koken. Moet ik die flessen spa in de koelkast bewaren of kan het ook gewoon erbuiten. Ik heb nl niet zoveel plek in de koelkast.
    - Moet ik trouwens de flesjes ook elke dag uitkoken.

Excuses voor deze vele vragen maar ben er een beetje onzeker over:)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje kan alleen over op 5 voedingen als hij ook meer voeding per flesje kan drinken. Het is geen probleem om vaker een kleinere hoeveelheid te geven hoot. De voeding waar je kindje van gedronken heeft kun je niet nog een keer opwarmen en niet langer dan 1 uur bewaren. De Spa kun je het beste in de koelkast bewaren. In Nederland is het water van zo'n goede kwaliteit dat je ook koud kraanwater mag gebruiken bij de bereiding van een flesje hoor. Dat geeft het voedingscentrum ook aan. De flesjes kun je het bestee de eerste 6 maanden iedere dag uitkoken.

Groeten Eveline

Share This Page