Mijn zoontje kreeg 4 flessen van 210/7 in eerste instantie gingen ze allemaal op! soms liet hij 2 flessen met 30cc staan. Nu liet hij steeds meer staan maar dat kwam waarschijnlijk ook door de bijvoeding. Ik biedt nu 4 flessen van 180/6 aan ook bij deze laat hijnu iedere keer zo'n 40 cc staan. Hij komt ook pas na 4 uurtjes dus hij blijkt echt genoeg te hebben. Hij kreeg de forte voeding maar daar ben ik nu mee gestopt omdat hij veel minder drinkt en toch goed moet drinken. Ook kreeg hij één potje groente van 4+ per dag maar daar ben ik ook mee gestopt omdat hij zo weinig melk drinkt naar mijn idee. Hij is ruim 7.5 kilo en 70cm. Drinkt ongeveer op een dag 600/700cc. Dit lijkt mij erg weinig. Of valt dat wel mee? Dit is nu bijna 4 dagen al! Hij heeft afgelope nweek ook een paar dagen 38.5 gehad en zit nu helemaal onder de vlekjes ( denk de 6de ziekte) maar kan het ook daardoor komen dan hij minder drinkt? Hij is gewoon levendig, plast goed, poept goed, vrolijk en slaapt goed. Herkenbaar?
ik zit even te denken... het is op zich wel weinig inderdaad naar mijn idee.. maar het kan misschien ook wel komen door de koorts/verhoging. kun je anders het cb niet even bellen? ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.. Succes!
gisteren heeft hij denk ik maar 600cc op! Vandaag heeft hij nu 2 flessen op en zo goed als leeg! dus hij heeft nu al ongeveer 460 op! Hoop dat het zo blijft. Ik moet morgen ook weer werken en dan gaat hij naar de oppas dus dat vind ik dan toch wel een beetje griezelig als hij zo weinig drinkt. Hij is ook helemaal hees, en schoor.
is ie ook erg verkouden dan? zit zn neusje ook dicht? misschien dat ie daarom moeilijk drinkt.. ik weet het ook niet zo goed.. ik zal sowieso morgen anders even het cb bellen, en kijken wat zij zeggen.
Hee, ik herken het hoor! We hadden hier een paar weken geleden ook een topic over want volgens mij hoort het een beetje bij de leeftijd van onze kindjes. Je bent iig niet de enige, ook mijn Mini drinkt nogal wisselvallig. Rond de kerst was er een dieptepunt van 450cc op een dag en daarna ging het wel wat beter maar ook nog niet om over naar huis te schrijven. Ze wilde ook gewoon echt niet, wij gingen dan toch een beetje proberen te dwingen enzo eigenlijk heel naar dus daar zijn we gauw mee gestopt. Toen heeft ze een week gehad dat het eigenlijk supergoed ging en nu is het weer behelpen. Zolang die kleintjes het naar hun zin hebben en vrolijk, wakker en levendig zijn, plassen, poepen en slapen is het wat mij betreft simpel: dan krijgen ze voldoende eten. Ik dwing ook niet meer. Met pijn in mijn hart soms dwing ik mezelf om te zeggen: blijkbaar heeft ze genoeg gehad aan (bijv.) 120cc en dan leg ik het flesje weg en gaan we lekker knuffelen en spelen! Dus: ik denk dat je kleintje zelf goed aan kan geven wanneer hij voldoende heeft en soms is dat meer en soms is dat minder. Je bent iig niet de enige!
NEe hij is niet verkouden. Maar vandaag heeft hij al 700cc op! En straks krijgt hij ook nog een flesje. Ook heeft hij een half potje groente net op! Dus het gaat de goede kant weer op! Had net ook een hele goede plasbroek, wat natuurlijk ook eerst minder was, dus ben weer een beetje gerust gestelt! Poeh maakte me wel een beetje zorgen. @miepie; gelukkig dat jij het herkent, dan ben ik niet de enigste!
hey, ik herken je verhaal,ik heb nu ook dat probleem.mijn zoontje was een grote eter[180ml per fles] maar sinds een week wil ie niet meer drinken dan ongeveer 100/120 per voeding.hij krijgt 5xper dag een flesje.hij is wel vorig weekend flink koortsig geweest en heeft opeens een huidje vol droge vlekjes lijkt wel psoriassis.ik vroeg om advies bij de drogist en die zei dat het misschien een allergie voor die voeding kon zijn.ik gebruik friso standaard 1.maar dan kan toch niet zo plots?hij drinkt deze vanaf zn geboorte.
hier was idd laatst een topic over....volgens mij had ik die zelfs gestart...weet t niet eens meer. heel grappig, alle kindjes van dezelfde leeftijd hebben dit dus, dus een duidelijke sprong. mijn zoon heeft echt 4 weken wel zo ongeveer 750 ml per dag gedronken....nu sinds een week weer 900-1000 ml per dag (zelfs verdeelt over 5 flessen, elke 3 u een fles!!). hij haalt de schade gewoon weer in...groeispurtje of de sprong voorbij... wij wachten nog even met bijvoeding....vandaar weer elke 3 u een fles. maar rond deze leeftijd mogen ze 4 flessen van 200...= 800 cc. natuurlijk mogen ze daar telkens wel iets van laten staan.... geen ramp. ik denk dat als ze onder de 550 ml komen, ze echt te weinig drinken.
Het is hier gelukkig weer voorbij, Hij drinkt nu al zijn flesjes weer zo goed als leeg. Met een half potje groente per dag extra er bij en natuulijk zijn papfles als laatste fles. Ik zit zelf ook te denken om het fruit te gaan introduceren omdat hij smorgens vaak ook eerder weer voor zijn flesje komt. Ben benieuwd. Maar bedankt voor jullie reacties. @vlindertje, Mijn zoontje heeft vorige week precies hetzelfde gehad 2 a 3 dagen verhoging/koorts en na deze dagen een romp en hoofdje vol rode vlekjes. Mijn H.A. had het over de 6de ziekte. Dus dat kan bij jou kindje ook geweest zijn.