Hallo, Mijn zoontje van 10 weken oud heeft reflux en vermoedelijk ook koemelkallergie. Voor de reflux gebruikt hij medicijnen en voor de kma geven we nu Nutrilon Pepti met johannesbroodpitmeel. De klachten zijn veel minder alleen is hij nog steeds erg onrustig. Hij slaapt wel de hele nacht door maar alle andere slaapjes is hij erg onrustig. Gaat vaak helemaal niet slapen en als hij al slaapt dan zijn het hazenslaapjes. Ook heeft hij eczeem plekjes op zijn schedeltje, op z'n ooglid en achter zijn oor. Donderdag moeten we weer terug naar de kinderarts en daar wil ik gaan vragen of het zin heeft om over te stappen op Nutramigen. Nu zou ik het wel fijn vinden om eerst wat ervaringen te horen voor ik er zelf op aanstuur. Ben nl een beetje bang dat we straks onze heerlijke nachten weer kwijt zijn door het wisselen van voeding. Alvast bedankt!
Mijn oudste (nu ruim 3) drinkt dit nog steeds, gestart met 13 maanden. Bij hem duurde het wel even voor hij dit wilde drinken, vond het in het begin erg smerig. Nu vindt hij het lekker! Mengen van twee soorten leek het beste te helpen bij de overgang
Ik denk dat de kinderarts eerst wel zeker wil weten dat het koemelkallergie is, nutramigen is namelijk erg duur en denk dat de verzekering ook wel een bewijsje wil zien.
Ja dat geloof ik ook wel maar ben eigenlijk meer benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Of het bijv bij die mensen echt een verschil maakte... Als het helpt dan maakt het me niets uit wat het kost.
Rens drinkt sinds dat hij 3 maanden is ook Nutramigen. Tot die drie maanden huilde hij ongeveer 22 uur per dag en werd ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd tussen de dokter, het consultatiebureau en het ziekenhuis. Aangezien ik zelf dacht dat het koemelkallergie kon zijn aangezien dit in de familie zit, ben ik zelf Nutrilon Pepti gaan proberen. Toen ging het beter, maar van diverse 'lotgenoten' om mij heen begreep ik dat Nutramigen nog iets beter (en ook wel duurder) was. Ik ben toen gaan informeren bij de zorgverzekering en deze bleek het middels een doktersverklaring volledig te vergoeden. Ik het toen weer de dokter gebeld en die heeft toen zonder dat hij mijn kind ook maar heeft bekeken (!) een verklaring afgegeven. Zodoende krijg ik het nu vergoed en Rens doet het er super op! Nu was ik alleen laatst voor controle in het ziekenhuis voor zijn heupjes en kreeg ik onwijs op mijn sodemieter van de kinderarts. Ik had bij hun moeten zijn en dan was mijn kind opgenomen in het ziekenhuis voor een dag of paar dagen om te testen of dit het wel echt was, maar nu had ik 'mazzel' gehad. Ik ben toen echt heel boos geworden omdat iedere moeder het beste wil voor haar kind en ik bij geen enkele instantie goed geholpen werd. Ben dus blij dat ik mijn moederinstinct heb gevolgd en Rens nu nog steeds aan de Nutramigen zit. Hij krijgt inmiddels wel bijvoeding en dat gaat hartstikke goed. Ik ben van plan hier nog mee door te gaan zolang het vergoed wordt aangezien het alleen maar 'beter' is dan gewone flesvoeding (heb ik me tenminste laten vertellen...). Rens heeft het nooit echt vies gevonden (ik wel trouwens!) maar dat komt denk ik dat hij er al jong mee is begonnen. Veel succes en volg je moedergevoel!
Dankjewel voor je bericht. Wij werden ook van het kastje naar de muur gestuurd maar nergens werden we echt goed geholpen. Ik heb op een zwak moment de dokter gebeld en gesmeekt om een verwijzing naar de kinderarts. De kinderarts richt zich nu meer op de reflux terwijl ik het vermoeden heb dat hij ook echt nog last heeft van kma. Tsja, ik weet het natuurlijk ook niet zeker. Hoe ben jij over gestapt, in een keer of in stapjes? En hoe reageerde Rens op de overgang? Ben zo bang dat hij weer last krijgt. Darmkrampjes ofzo... Wat fijn dat het nu beter gaat met Rens. Wat een moeilijke tijd hebben jullie achter de rug dan? O ja, mag ik vragen wanneer het huilen bij Rens echt minder werd? Roan huilt ook extreem veel en ik leef een beetje naar die 3 maanden toe maar of dat nou reeel is???
Het is niet toegestaan om een vraag meerdere malen te stellen. Aangezien je vraag ook aan een deskundige is gesteld sluit ik de andere twee. kwebbel