onze oudste hebben we tot 16 maanden peutermelk gegeven omdat ze qua gewicht bijna -1 zat en qua lengte bijna op +1 . De extra voedingstoffen vond ik dus wel belangrijk. Daarna overgegaan op volle melk. Bij de jongste zijn we gelijk naar ik meen halfvolle melk overgegaan (en anders volle, maar dat weet ik niet meer) . Haar lengte en gewicht waren prima en ook prima in verhouding.
Onze zoon krijgt volle melk (en op het kinderdagverblijf halfvolle). Heel soms krijgt hij nog nutrilon 2, als we op stap zijn en hij graag melk wil drinken. Ideaal die lang houdbare één stuks pakjes .
Mijn huisarts zei dat er juist heel veel belangrijke voedingsstoffen in nutrilon etc zit.. Hier geven we nog zo'n 2x per dag nutrilon 180 cc en voor de rest water, thee en soms fristi. Bij oma krijgt ze vaak koemelk door de thee heen. Gewicht is trouwens iets boven gemiddeld.
Topic verplaatst van Baby en dreumes naar voeding. Lees ook even deze topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/428208-topic-over-voeding-flesvoeding-borstvoeding-lees-hier-even.html Met vriendelijke groet, Myrthe