Overstappen op voeding nr. 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sam1986, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Mijn dochtertje Naom is twee weken geleden ziek geweest. Ze weigerde te drinken en het meeste wat zij dronk kwam er direct weer uit. Elke dag bij de huisarts geweest en uiteindelijk zetpillen gekregen om haar maag rustig te krijgen. Vanaf vorige week woensdag ging het beter en we hebben besloten om donderdag toch op vakantie te gaan. Tot en met zondag hebben we haar voedingen om het uur gegeven en vanaf zondag weer om de 4 uur. Alleen de nachten waren zeer vermoeiend ze kwam 2 a 3 x op een nacht omdat ze gewoon echt honger had. Ze dronk dan niet haar standaard 200cc op maar 150 ofzo.

Nu zijn we vanaf donderdag thuis en haar ritme is gewoon helemaal weg. Ze komt om 5 uur in de ochtend alweer en barst van de honger. Al haar flessen (5 stuks) drinkt ze tot de laatste druppel leeg. Voor onze vakantie waren we begonnen met fruithapjes, maar omdat ze weigerde te drinken zijn we daar tijdelijk mee gestopt op aanraden van de HA.

Zelf denk ik dat ze gewoon niet genoeg heeft aan haar flessen en denk er over om op voeding nr. 2 over te stappen. Rijstebloem verdraagt zij niet in de fles (ze verstopt hierdoor) en overstappen op andere voeding kan ik niet omdat ze Nutramigen (koemelkallergie) krijgt.

Ze is nu 5,5 maand zou het kwaad kunnen denken jullie? Of hebben jullie nog andere tips.

Haar schema is nu ongeveer:

05:00 uur 200 cc
    08:00 uur 100 cc
    12:00 uur 200 cc
    16:00 uur 200 cc
    20:00 uur 200 cc
    00:00 uur 200 cc

Ze krijgt in feite nu teveel binnen, maar ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh wat Naar zeg. Het lijkt we of ze een inhaalslag aan het maken is.
    Over opvolgmelk heb ik geen verstand, maar misschien zou je kunnen proberen om wat meer wat in de flesjes te doen en je voor de rest te houden aan de normale hoeveelheid scheppen?

Ze mag wel meer dan een liter vocht (niet overdreven meer natuurlijk), het gaat om het aantal scheppen (max. 30 per dag).

Dan ben je er nog niet natuurlijk, want dan zit je nog met die extra fles.
    Maar wellicht (als je even die 5.00 fles niet meerekent) dat je de laatste fles kan ophogen en kijken hoe ze dan uitkomt.

Zijn er geen middelen die je wel mag gebruiken icm de Nutramigen? Nutriton of comfort?

Waarschijnlijk zal het vanzelf wel weer rustig worden, maar kan me voorstellen dat je inzit over de hoeveelheden.

Hmm, probeer echt iets zinnigs te zeggen, maar het komt er niet helemaal uit denk ik.

Succes iig geval.

*edit, heb even gegoogled en je mag Nutriton wel combineren met de Nutramigen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je zegt dat de HA een fruithap heeft afgeraden omdat ze niet goed at/dronk. Maar dat doet ze inmiddels wel weer, dus kun je nu niet alsnog beginnen met de fruithap? Dan zal haar behoefte naar flesvoeding snel afnemen vermoed ik.

Wij zijn overigens ook iets eerder dan de 6 maanden over gegaan naar nummer 2.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zou idd ook een fruithap introduceren. En 1 en 2 door elkaar gaan mixen zodat je zo geleidelijk kan overstappen naar 2

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    van opvolgmelk mag een kind max 800 cc hebben, dus dan moet je of de flessen kleiner maken, of overstappen op 4 flessen. Weet niet of dat handig is, als ze juist meer wil...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je kind krijgt Nutramigen! Is dus flink allergisch!
    Dan HOORDE je kind so wie so nog helemaal geen fruit te krijgen. Dat is bij darmen van allergische kinderen tot zeker 6 maanden uit den boze.

Ik zou haar lekker haar eigen melk blijven geven, gewoon op verzoek, ze moet waarschijnlijk een inhaalslag maken, en vooral NIET met bijvoeding of nummer 2 melk gaan beginnen. Dat is veel te belastend voor haar. Ik zou eerst de boel echt een week of 2 goed tot rust laten komen!

7. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Bedankt voor de berichtjes. Ik ga het fruit weer introduceren en kijken of het dan beter gaat en zo niet dan ga ik de laatste fles gewoon verhogen en desnoods nutriton gebruiken. Lastig hoor ;)

Ze is inderdaad behoorlijk allergisch en heeft daarom Nutrimegen, maar op aanraden van de osteopaat ben ik begonnen met kleine hapjes fruit en groente omdat haar darmen daardoor iets meer geprikkeld werden waardoor ze beter kon poepen. Ze zat namelijk elke keer verstopt. Het waren elke keer maar een paar happen. Het werkte direct en we hadden een vrolijk kind er voor terug.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat vind ik eerlijk gezegd een vrij onverantwoord advies van de osteopaat! Wat vind je allergoloog er van?

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Waarom onverantwoord? Het heeft ons juist geholpen. We zijn begonnen met groente en dat ging perfect en daarom uitgebreid naar fruit. Je moet niet denken dat wij gelijk hele potjes zijn gaan voeden. We begonnen met 1 hapje en hebben per week 1 soort groente/fruit geintroduceerd. Alleen op banaan gaf ze een reactie en daarmee zijn wij dus direct gestopt.

Wij hebben voor Naomi geen allergoloog alles loopt via de huisarts en die vind dat ik naar mijn instinct moet luisteren en dat heb ik gedaan en het werkt.

Deel Deze Pagina