Mijn baby is morgen 6 weken oud, maar hij drinkt nu al 6 x 150 cc flesvoeding. (Sinds een week) 's Nachts komt hij ook nog voor een voeding, dan zit hij ruim boven de 1 liter voeding die hij mag hebben per 24 uur. (Hij krijgt alle flessen leeg, soms blijft er maar een heel klein beetje over). En het lijkt dat hij nu al niet meer genoeg aan die 150cc heeft. Heb hem net de fles gegeven en hij dronk hem helemaal leeg en bleef nog steeds zuigen. Is het verstandig om over te stappen op voeding voor hongerige baby's? Maar hij krijgt nu friso hypoallergeen, omdat er allergieen in de familie voorkomen. Maar als ik overstap op voeding voor hongerige baby's, dan krijgt hij dus standaard voeding, terwijl ik toch liever hypoallergeen wil blijven geven. Wat kan ik het beste doen, tips?
even aan kijken meid, ze zijn gelukkig aan het terug komen van het feit dat babys zogezegd niet meer dan een liter mogen terwijl ze van bv ondanks dat dit sneller verteerd wordt onbeperkt mogen. vaak zijn ze een eigen ritme aan het zoeken wbt voeding en de hoeveelheden hiervan jij geeft aan dat er bij jullie best wel allergiën in de familie voorkomen dan zou ik niet zomaar overgaan op voeding voor hongerige babys maar misschien kun je in overleg met je ha of ka de voeding mengen? je zou eventueel ook nog (ook in overleg) iets minder voeding kunnen geven als je je daar zorgen over maakt en wat meer water maar persoonlijk zou ik zeggen kijk het gewoon even aan, vaak is het echt iets wat maar van korte duur is en zit je straks weer met je handen in het haar omdat je kleine in vergelijking met nu zoals ze nu drinkt weer minder (volgens jou te weinig) drinkt
Ik had ook zo'n hongerige meid een aantal weken geleden. (al kreeg zij nog geen 6 keer 150/5, maar 6 keer 120/4). Ik ben de standaardvoeding gaan mengen met voeding voor hongerige baby's. Eerst 1 schepje en daarna 2 of 3. Alleen de voeding van 23 uur gaf ik volledig met 'hongerige baby's voeding'. Dit werkte al na een paar dagen. M'n meisje was weer meer tevreden. Nu zitten we op 4 keer 150/5 en 1 keer 180/6 (23 uur) en meng ik nog steeds de voeding. Ze drinkt zelfs niet altijd alles op! Ik heb alleen geen ervaring met hypoallergeen. Maar als je begint met 1 schepje per voeding, zie je waarschijnlijk al snel of hij er last van heeft. Succes!
mijn kleintje drinkt eigenlijk al vanaf het begin meer dan gemiddeld, dus ik denk niet dat het iets van korte duur is. Hij is altijd een gulzige drinker geweest. En ik denk dat ik straks zijn voeding weer moet gaan verhogen, omdat hij niet genoeg heeft aan die 150cc. Maar dan zit hij dus ook ruim boven het maximum wat hij mag uitgaande van zijn gewicht. Op 22-12-2008 bij het consultatiebureau woog hij 4050 gram. Nu 2 weken verder denk ik dat hij rond 4200/4300 gram weegt? Dus dan zou hij ongeveer 645cc melk moeten krijgen per 24 uur, maar hij zit daar dus ruim boven. Is er misschien iets wat ik in zijn voeding kan toevoegen, zodat hij meer verzadigd blijft? dan hoef ik zijn voeding niet te verhogen. Ik las iets over rijstebloem? Mag hij dat nu al hebben met zijn 6 weken en waar haal ik dat?
hallo mijn zoontje dronk toen we de eerste x naar het cb gingen(4 weken oud) ook 7x 150cc en was daarna nog erg hongerig maar toen zijn wij (op advies) terug gegaan naar 6 voedingen (om de 4 uur) van 180cc en dat ging eigenlijk gelijk een stuk beter en je zit precies aan de liter (nou moet ik zeggen dat hij wel nutrilon forte krijgt) maar dat zou je misschien ook kunnen proberen?
rijstebloem mag pas vanaf 4 mnd en liever 6 mnd ivm rijping van de darmpjes. Ik zou het niet proberen hoor!
@loncocacola, ik zou nog niet over gaan op rijstebloem, maar simpelweg over gaan op voeding voor hongerige babys friso extra of nutrilon forte daarmee is je kleine meer verzadigd waardoor hij of zij er langer op kan teren, het wordt ook wel eens gebruikt als nachtvoeding, persoonlijk zou ik overgaan op friso extra omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb. besluit je daartoe over te gaan zou ik het gaan mengen met de standaard voeding van friso want ze raken er echt goed door verzadigd waardoor je weer de kans hebben dat ze echt veel minder ineens gaan drinken. wij zijn toen 2/3 gaan doen (150) succes
Een vriendin van me heeft bij haar eerste zoontje vanaf 8 weken rijstebloem gegeven (was ook in overleg met het CB). Nu heeft haar 2e zoontje ook altijd honger en is ze hem ook al rijstebloem gaan geven. Dus nu minder flessen, maar wel met (een klein beetje) rijstebloem en dit helpt wel. Het wordt zeker niet aangeraden, maar bij haar kindjes werkt het goed. En ze hebben geen krampjes en spugen niet. Als ik jou was zou ik even bellen met het CB voor advies.
Ik dacht dat hypoallergene voeding ook vrij licht verteerbaar was (net zoals anti-krampjes voeding). Dus dan hebben ze sneller kans dat ze meer willen eten. Als je op die hypoallergene voeding wil blijven zitten, zou je ook johannesbroodpitmeel (nutriton) kunnen toevoegen. Dat is volgens mij ook niet echt allergeen, en verdikt de voeding. Dat verzadigd soms ook wat meer. Die nutriton wordt normaal gebruikt bij baby's die spugen. Maar voor sommige baby's werkt het ook meer verzadigend. Je zou ook de nutrilon lijn even kunnen bellen om te vragen of die nutriton inderdaad door die hypoallergene voeding kan. Die hebben soms ook nog wel goede tips.
Lastig he, zo'n hongerig kind. Ik zie wel dat je zoontje best veel voeding en dus ook calorien binnen krijgt. Vaak wordt 150 cc/ml per kg lichaamsgewicht aangehouden. Ik zou als ik jou was je zoontje even laten wegen op het CB. Want het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij te snel groeit ivm met risico op overgewicht. Je zou daar ook kunnen overleggen wat je het beste kunt doen. Hebben ze geen inloopspreekuur? Zoals de anderen al zeggen is het echt een overweging waard om toch voeding voor hongerige baby's of johannespitmeel te gebruiken. Je kunt zelf het beste inschatten hoe erg je het vindt als je daarmee de allergiepreventie van ha voeding kwijt raken. Wij hebben de keus niet helemaal gehad. Omdat ons zoontje te vroeg geboren is en niet goed groeide op ha voeding, moesten we wel over naar prematurenvoeding. Het is soms niet anders. Die van ons is trouwens ook een hongerlapje en een snelle drinker. Aangezien wij door de kinderarts geadviseerd zijn om de 150 ml regel strikt toe te passen, geven wij hem 1 schepje friso extra als vervanging van zijn normale eten. Dat heeft veel geholpen.