Help help! Me meisje drinkt 200 cc nutrilon (180 cc water + 6 schep). Na de fles begint ze te huilen (drinken duurt 15 minuten), dat ze meer wilt. Ook komt ze om de 3 uur voor een fles!?! Ik heb (denk ik) alle spenen wel geprobeerd; difrax, avent, tommee tippee, 3 standen speen van difrax, kersespeen. Wij moeten ook altijd tijd rekken tot ze haar volgende fles mag hebben. Wat moet ik doen?
Ze drinkt nu 5 flessen van 200cc? 15 minuten is wel een redelijk tijd. Een speen na de voeding werkt niet tegen de zuigbehoefte? Je kunt verschillende dingen gaan doen: - (gedeeltelijk) overstappen op nutrilon Forte, dat verzadigd meer, en zo komt er meer tijd tussen de flessen - rijstebloem of nutriton in 1 of 2 flessen doen, bijvoorbeeld de 1e en laatste. Dan verzadigd ook wat meer. - beginnen met bijvoeden (niet mijn 1e keus). Als ze wat hapjes krijgt overdag kan ze misschien weer wat langer tijd tussen de flessen doen.
O sja sorry vergeten te melden: Ze krijgt 1/2 banaan in de middag en in de laatste fles (23.00 uur) doe ik 2 eetlepels rijstebloem erbij. Doorslapen doet ze ook niet, om ca. 03.00 uur meldt ze zich weer. En de speen helpt hierbij niet.
pff... misschien het cb bellen, die kennen je kindje beter dan wij! Ik zou gedeeltelijk overgaan op forte denk ik!
Dan zou ik geloof ik ook voor Forte kiezen. Eventueel eerst half om half. En misschien de laatste fles helemaal. Zolang ze 800-1000cc blijft drinken is dat wel goed. CB kun je ook overleggen, die kent ook de groeicurve van je kindje beter. (ik heb er alleen niet zo'n goede ervaring mee qua flesvoeding)
Ik heb het CB gebeld, en inderdaad ze geven me het advies om over te gaan op Forte. Bedankt voor jullie adviezen en tips!