Over 2 maanden ga ik met mijn dochter van dan 2 naar Zuid Frankrijk. We gaan met de trein en moeten overstappen in Parijs. We moeten dan ook met de metro naar een ander treinstation. Nu lees ik op internet allemaal waarschuwingen dat je tegen stress moet kunnen en goed opletten en tijd voor moet uitrekken enzovoorts Ik zit dus al helemaal in de stress dat de overstaptijd van 70 minuten niet voldoende zal zijn. Zijn er hier mensen die dezelfde overstap hebben gemaakt? Moet ik echt zo stressen erover of valt het mee???
Ik moet nog verder naar het zuiden. Dus is goedkoper en korter om in Parijs over te stappen op de TGV.
Dat moet echt makkelijk lukken in 70 minuten. Het zijn enorm drukke stations (zeker gare du nord vind ik) en daarom moet je denk ik niet in de stress schieten maar 70min moet echt meer dan genoeg zijn.
Ik heb het ooit als tiener eens gedaan en het viel mij reuze mee hoor. En 70 minuten is meer dan genoeg. Ik heb toen nog op gare du lyon heerlijk een broodje gegeten.
Is makkelijk te doen. Tuurlijk, het is erg druk op Gare du nord.. Maar in 70 min gaat je echt wel lukken Stressen is nergens voor nodig joh
Vanuit Gare du Nord zit je zo in de metro toch, en die metro's komen elke paar minuten. Zou me er niet al teveel zorgen over maken. Even goed op alle bagage letten maar verder komt het vast goed.
Tip: Zorg dat je al ergens een metrokaartje voor Parijs te pakken krijgt! Wij zijn onlangs een weekend naar Parijs geweest en hebben heel lang in de rij moeten staan. Dat vermijdt je echt liever als je je trein wil halen. Op sommige plekken - soms ook op de TGV - verkopen ze losse ticketjes (wij hadden een ticket voor 3 dagen nodig). Op zich gaat de metro in Parijs vrij vlot. Het is alleen inderdaad behoorlijk druk, dus zorg dat je op voorhand weet welke lijn je moet hebben (her en der online metroplannen te vinden).
Bedankt voor de reacties!!!! Ik heb geen bagage mee alleen me dochter in de buggy en een kleine tas met spullen voor de reis. Kaartjes voor de metro kan ik in de Thalys kopen gelukkig. Ik maak me nu een stuk minder zorgen hahahahha