Hoi allemaal, Willen jullie mij raad geven? Wij zijn al door de molen gegaan. Eileideronderzoek gehad 1 zat dicht/geen doorgaan door een bbz 2009. Man zijn zaad onderzocht eerste keer was zeer slecht en paar weken later zeer goed. Ik heb een perfecte eisprong zegt de gyn. Dus kregen we de kans om tot oktober zelf zwanger te worden. Helaas gister ongesteld geworden dus wordt ivf of icsi. Loop in het westeinde ziekenhuis,maar zit te overwegen om een second opinion/overstap naar Diaconessenhuis Voorburg. Ik wil kijken hoe zij kijken naar mijn verleden en of dat de enige manier is op een zwangerschap. Wil graag een kijkoperatie voor mijn eileider daar staan ze in het westeinde niet voor open. De gyn zegt we hebben je eileiders helemaal niet nodig en de enige manier om zwanger te worden voor jullie is ivf of icsi. Is het raar dat ik overweeg om over te stappen? Lees ook dat de punctie in een ander ziekenhuis wordt gegeven en in het Diaconessenhuis Voorburg niet. Het is veel dichterbij 5 minuten fietsen/auto.
Hoi, Als ik je verhaal zo lees, lijk je helemaal niet blij te zijn met de gyn die je nu hebt. Als je gevoel niet goed is bij hem, zou ik inderdaad via je huisarts een verwijzing vragen naar Voorburg voor een second opinion. dat is gewoon je goed recht. Vraag wel even bij je huidige ziekenhuis je dossier op, zodat ze die in voorburg kunnen bekijken.
Als jij denkt over een second opinion of overstappen moet je dat absoluut een kans geven. Het is jouw recht om zelf te kiezen waar je wil behandeld worden en wat er gebeurt.
Voorburg is een heel fijn ziekenhuis, met hele fijne artsen, klein team. Gewoon eerst eens een gesprek daar aanvragen en dan je gevoel volgen.
Hoi, Wat vervelend dat het niet goed voelt bij je huidige Gyn. Ik heb bijna hetzelfde gehad. Linker eileider is volledig dicht en rechts is verloren gegaan bij een Bbz. Ook ik wilde graag een hersteloperatie omdat ivf voor ons op dat moment een stap te ver was. De Gyn heeft mij toen aangeraden om toch te beginnen met 1 ivf poging. Juist omdat alles er verder zo goed uitzag, schatte ze onze kansen met ivf veel hoger in. Een operatie brengt toch weer risico's met zich mee en het doorgankelijk maken is vaak maar voor korte duur. Daarnaast gaf zij aan dat de operatie altijd nog kon.. Dat dan liever achter de hand houden. Na veel overleg hebben we haar advies opgevolgd en met succes. Ik weet dat jij hier niet zoveel aan hebt. Maar ik denk dat als jij geen lekker gevoel/vertrouwen in de behandeling of het zkh hebt dit in alles doorwerkt. Ik zou zeker het gesprek ergens anders aangaan. Succes!
allemaal bedankt! Ik denk dat ik morgen gewoon ga bellen voor de ivf. Dacht ook aan een herstel operatie maar dan beginnen we weer van voor af aan. Kan idd altijd nog doen of overstappen als echt niet goed voeld. Zie er wel een beetje tegen op maar ja je moet er wat voor over hebben. Ik loop bij een vrouwelijke gyn weet even niet meer hoe ze heet maar of ze mij verder gaat behandelen weet ik niet. Ze vertelde dat ik direct ivf krijg en geen wachtlijst en direct beginnen maar eerst zien dan geloven. Loop jij ook in het westeinde? Hoe bevalt het? Hebben jullie nog tips en info voor de ivf of moet ik het gewoon over me heen laten komen?
Wij lopen ook in t westeinde dan wel voor iui. Deze week gaat de 3e keer worden. Heb zo t idee dat het een tussen oplossing is. Bij ons is alles dik in orde en altijd volgens het boekje. Begin t vertrouwen te verliezen en was ook aan t kijken voor Voorburg. Denk dat je ook dr Geluk hebt. Vrouwelijke arts. Zij is zo een beetje de enige fertiliteitsarts in westeinde en antoniushove. Fijn dat je geen wachtlijst hebt. Wachten is killing he. Onduidelijk allemaal.
Ik heb contact opgenomen en 12 oktober krijg ik een info gesprek. Zat bij vermeer trouwens,ga nu naar iemand anders omdat zij niet op korte termijn plek heeft. eind oktober ga ik beginnen vertelde ze me aan de telefoon. Wil je wel gewoon verder met iui? Hoe denken zij daar over?
Ja vindt t lastig. Alles is in orde. Deze week 3e iui. Dus ben benieuwd. Weer 3 folikkels. Liefst gaan we een stap verder. Weet niet of ze daar mee akkoord gaan?