Hallo dames, Ik heb middels IUI een dochter mogen krijgen die nu 14 maanden oud is. Toen ik van haar zwanger was, heb ik tot de eerste echo (bij ca. 9 weken) utrogestan gebruikt 3dd 200mg. Dit omdat mijn lichaam zelf vrijwel niets aanmaakt van welk hormoon dan ook. (Ook hoge doseringen menopur nodig voor lange tijd om tot follikel rijping van een enkele follikel te komen en pregnyl voor eisprong). Nu we aan het traject bezig zijn voor een 2e kindje, wordt er gezegd dat uit nieuwe onderzoeksresultaten blijkt, dat utrogestan geen meerwaarde heeft. Dat betekend dus stoppen zodra je positieve test er is. Nu heb ik dus positief getest. Maar ik ben wel in twijfel over de utrogestan. Morgen heb ik een belafspraak met de gyn waarin ik dit ook ga bespreken. Maar wat zijn jullie ervaringen? Groetjes!
Gefeliciteerd!!! Ik heb ook positief getest na cryo tp Bij mn oudste dochter moest ik ook stoppen na de positieve test maar ipv stoppen ben ik gaan afbouwen. Ik had wat extra utrobollen en ben toen naar 3x op een dag 1 gegaan, toen 2x op een dag 1 en toen gestopt Dus 2 weken langer gebruikt. NU is het met een cryo volgens mij anders, dan hoor ik morgen vanuit het ziekenhuis
Gefeliciteerd Staffie! Ja mijn gevoel zegt: Never change a winning team... Maar goed. Als de arts het goed kan onderbouwen dan kan ik dat misschien ook anders zien. We wachten eens af. Anderzijds bedenk ik me net dat ik bij mijn 1e na 14 dagen negatief testte en dus de bollen aan de kant had gelegd en zelfs al aan de wijn gegaan was met het idee: ff pauze en door voor ICSI. Pas toen de 16e dag nog geen ongesteldheid te zien was, en me de koffie niet meer smaakte, testte ik alsnog positief en ben ik i.o.m. gyn verder gegaan met de utrogestan.
Oh wauw dat is helemaal bijzonder!!! hihi Denk dat je op een gegeven moment ook wel moet vertrouwen op je eigen lichaam en kindje maar ik vond het ook heel spannend om met de utro te stoppen. Heb ff snel mn papieren gepakt maar moet nu wel doorgaan met de utro dus ik zal morgen wel extra krijgen
Prachtig hè? Dat het ons ook nog een 2e keer mag lukken? Ik moet bekennen dat het verlangen naar een 2e kindje nog groter is dan naar het 1e. Direct na de geboorte dacht ik: Lieve help! Ik mag hopen dat we dit op z'n minst nog één keertje mogen meemaken! Nu weet je namelijk hoe geweldig het is om moeder te mogen worden. En echt...Ik vind het nóg mooier dan ik me voorstelde.
Zal wel weer een gevalletje bezuinigen zijn van onze fijne vrienden van de verzekeringsmaatschappij. Als jij echt een progesteron tekort hebt, heb je ze zeker wel nodig tm het eerste trimester.
Klaasje dat kan ook nog inderdaad... We gaan eens met kritische houding overleggen morgen. Jij bent ook al zo'n wonderbaarlijk geval lees ik in je handtekening! Geweldig!
Ja Coccie je omschrijft het helemaal zoals ik het voel. Vanaf het moment dat ik dr in mn armen had was mn gedacht... Hopelijk mogen we al dit moois nog eens meemaken!! En sindsdien is dat gevoel iedere dag sterker geworden! Voor onszelf maar ook omdat ik onze dochter zo graag een broertje of zusje gun Als het een verzekeringskwestie is kan je altijd voorstellen om het zelf te betalen. Utro is niet heel erg duur
Gefeliciteerd!!! Toen ik positief testte na de tp van een verse embryo mocht ik na meteen stoppen. Dat voelde niet goed, dus heb ik rustig afgebouwd (1 week langer gebruikt). Toen ik na de cryo tp positief testte heb ik de bolletjes tot 12 weken moeten gebruiken (3x2 per dag). Ik ben na 11 weken gaan afbouwen.
Rijo, ik vermoed ook dat ik gewoon door mag gaan met de utrogestan. Ik denk niet dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Heb je gezegd dat je echt een progesterontekort hebt? Onderzoek geldt natuurlijk niet voor iedereen. Voor vrouwen met een bewezen progesterontekort geldt zo'n onderzoek niet. Ik kan me voorstellen dat het voor vrouwen die het 'voor de zekerheid' gebruiken geen meerwaarde heeft. Maar jij bent niet iedereen. Ze moeten naar jou kijken en niet naar groepen.
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de arts assistent. Zij begreep ook dat ik alleen al voor m'n gevoel door wilde met de utrogestan. Ik krijg een recept.