Ik zag gisteren in een programma een man die nog echt de traditionele rolverdeling in een gezin wilde. De man bracht de brood op de plank en was kostwinner. Hier werd door andere op gereageerd dat het ouderwets was. Dus nu is mijn vraag: is het ouderwets? Hoe is jullie rolverdeling? Hier is het 50/50, we brengen beide evenveel 'brood op de plank' en zijn beide kostwinner.
Yep, hier wordt het traditioneel. Ik vind het niet zozeer ouderwets, alleen moet er in deze tijd vaak door beide partners gewerkt worden om genoeg geld binnen te krijgen. Ik prijs mezelf gelukkig dat dat hier niet hoeft.
Vl is hier wel hoofdkostwinnaar, hij werkt fulltime, zelf werk ik maar 24 uur per week. Maar buiten dat geen traditionele rolverdeling, we doen beiden het huishouden, boodschappen etc. Als we straks kinderen hebben zullen we ook die zorg gewoon delen, alhoewel mijn vriend met zijn functie niet minder kan werken om een vaste papadag oid te hebben. Maar in de weekenden en avonden uiteraard wel gewoon
Mijn man verdient het geld. En ik studeer nu, dus ook elke dag weg. Wel doe ik het meeste in huis, ik doe: de was, de ramen lappen, het opruimen en afstoffen. En ongeveer 70/30 doen we; stofzuigen, afwassen, bed opmaken, de tuin, de kippen en de vissen en het bed.
Hier ook traditionele rolverdeling. Een andere rolverdeling moet ook zeker kunnen. Maar ik vind het wel jammer dat dit als ouderwets wordt afgedaan, als mensen er zelf achter staan.
Whaha ja hier ook semi-traditioneel. Ik ben TBM en man brengt brood op de plank terwijl ik voor de kindjes zorg! Het huishouden hebben we werkster voor maar manlief is niet te beroerd om te stofzuigen of dweilen. Verder is hij de klusjesman in huis hehe... Nu ik erover nadenk is vooral zijn rol traditioneel ik ben niet de beste huismoeder de vrouw ....
Man verdient het geld. Maar werkt even goed mee in de huishouding doet de was zweemt de ramen dweilt. Doet alles met de kinderen van luiers tot naar bed brengen Ik ben thuis met Kids
Ik ben de hoofdkosteinner. Maar zonder het geld vsn man redden we het niet. Mijn salaris is genoeg voor de vaste lasten. Qua huishouden en kind doen we het 50/50 maar zonder vastgelegde taakverdeling.
Ml werkt 38 uur en ik 30 uur, hij kookt, ik doe de dagelijkse schoonmaak klusjes en de was en daarnaast hebben we sinds kort een schoonmaakster die ons helpt met de grote huishoudelijke taken. De zorg voor onze dochter doen we echt samen en proberen het verder ook zo veel mogelijk te verdelen.
Man is kostwinnaar en ik werk 22 uur in de week. Ik doe voor 90% het huishouden maar in het weekend helpt liefje altijd even. 1x in de zoveel tijd doen we samen de grote schoonmaak. Ik kook eigenlijk altijd of ik moet een keer werken dan kookt hij gewoon , in het weekend kookt hij ook wel eens gewoon omdat hij het leuk vind. Financieel zouden we het net kunnen redden als ik stop met werken ,dit wil hij ook het liefst. Nu ik zwanger ben en bijna moet bevallen gaat mijn voorkeur hier ook naar uit. Toch is het even verstandig als ik nog een jaar door werk, er zijn wat dingen uit zijn verleden die bijna afbetaald zijn e.d. Dan is het gewoon probleem en houden we genoeg over. Ik vind het prima komt allemaal goed....
Mijn vriend brengt het meeste geld in het laatje. Ik werk parttime (24u) al heb ik nu nog even verlof. Verder doe ik de boodschappen, maak het huis schoon. Vriendlief gaat straks de kindjes brengen naar kdv en ik haal ze weer op. Ik kook, vriend doet de vaat. Zet de vuilniszakken buiten (moet het hem wel vragen) als vriend 'kookt' is dat meestal patat halen of bbq (moet ik wel het vlees halen ) Traditioneel? Ja beetje wel denk ik. En dat is prima. Ik zou wel wat meer 'ik' tijd willen. Maar verder niks te klagen.
Vriend werkt 32 uur, doet de grote week boodschappen, kookt regelmatig en doet het vaakst de afwas. Ik werk 24 uur en zorg voor de was, stofzuigen, dweilen, bedden verschonen ed. Zorg voor de kids is 40/60 omdat ik een dag meer thuis ben.
Hier is vriend de kostwinnaar. Ik studeer (momenteel even niet, na de bevalling wil ik het weer oppakken). Ook maken mijn ouders elke maand een bedrag over naar onze rekening. Ik vind de verdeling nu niet fijn, ik houd niet van de hele dag thuis zijn.
Hier ook thuisblijfmoeder sinds onze verhuizing. Ik doe het meeste in het huis, maar mijn man doet ook zeker veel. Ik zie traditioneel ouderwets meer als zijnde dat de vrouw alleen opdraait voor het huishouden en de man absoluut geen wil toont of hoeft te tonen om daarvoor iets te betekenen. Maar dan nog is het ieders eigen keuze.
Vriend is afgekeurd maar wel redelijk inkomen, hij wordt thuis papa en ik blijf 32 uur werken. Dus beetje 50 / 50 evengoed.
Man werkt 40 uur per week, ik ben 40 uur per week student en 24-7 mama. Hij stofzuigt af en toe en doet 1x per week iets met het eten na veel luid gemopper/geklaag (en dan is het meestal pizza in de oven gooien), steekt er af en toe nog een was in en ik doe de rest van het huishouden/eten koken. Boodschappen doen we samen; mocht er toch nog iets nodig zijn daarnaast, ga ik. Soms brul ik even gigantisch dat hij moet bijspringen en dan doet hij het. Vaak wel expres te weinig of verkeerd of gewoon niet goed genoeg zodat hij weet dat ik mij dood irriteer en het gewoon zelf doe en dan word ik daar weer boos om en dan gaat hij weer iets anders doen waar ik dan weer blij van word, maar dat doet hij dan ook maar slechts 1x En zo kuieren wij een beetje aan. Jammer genoeg grijpt hij pas in wanneer ik de pan uit flip. Wanneer de kosten het hier toe laten neem ik een werkster/schoonmaakster.
Traditioneel, hij werkt fulltime, ik doe het huishouden/meeste verzorging kind. En oh wacht ik werk ook nog 24 uur
Ik ook niet, vind het nogal bekrompen om dat ouderwets te noemen maar wanneer het andersom is er ineens allemaal lovende reacties komen en het zo fantastisch is... TS, welk programma was dat?