Hallo, Mijn dochtertje wordt binnen 3 dagen 10 maanden. Tot op heden krijgt ze volledige borstvoeding. Binnen een 2tal maanden overweeg ik om over te stappen naar flessenmelk. Echter poeder met water heeft naar mijn gevoel een chemische smaak. Daarom mijn vraag. Nestlé heeft Eerste Stapjes Melk (opvolgmelk). Kan ik dit gebruiken ter vervanging van de borstvoeding? En hoe bouw ik de borstvoeding het beste af? Misschien goed om te weten: onze kleine meid weigert tot op heden de fles van mama en papa. Afgekolfde melk wil ze wel drinken bij oma.
Opvolgmelk is melk voor na de eerste 6 maanden. Is qua samenstelling en bereiding net zo chemisch natuurlijk als poedermelk, want: kunstmatig gefabriceerd. Met een jaar mag ze aan de gewone melk hoor, volgens mij. Heb je heel het verhaal van opvolg en eerste papjes en pyama melk en weet ik wat er allemaal bestaat helemaal niet nodig Je kindje is op een leeftijd dat zelf doen interessant gaat worden. Ze kan best leren uit een bekertje of tuitbekertje te drinken. Flessen periode hebben jullie dan gewoon overgeslagen. Om borstvoeding af te bouwen kun je nu starten met 1 voeding vervangen door een andere soort 'maaltijd'. Fruit, hapje, groenten...vul maar in. Zo kun je afbouwen zonder flessen te moeten geven. Evt. geef je wat gekolfde melk in een bekertje. Hoeveel voedingen heb je nog over een dag verdeeld? Wanneer je langzaam afbouwt kom je mooi op de leeftijd van een jaar uit! Succes!
Hoi Heidi, Momenteel krijgt ze volgende voedingen: Rond 6.30u: BV Rond 9u: stukje boterham of rijsttafel (eet ze vrij weinig van) Rond: 11.30u: fruitpap +/- 100 à 150 Gr. Rond 13u: bv Rond: 16u: groentenpap: +/- 200 Gr. Rond: 18.30u BV Tijdens de nacht komt ze nog steeds voor 1 en soms voor 2 keer BV Als ik dan zou starten met afbouwen, kan ik dan deze Eerste stapjes melk van Nestlé gebruiken? Want momenteel is mijn afgekolfde melkvoorraad nul. Of kan ik best alsnog tussen haar voedingen door kolven? Wat vind jij trouwens van het aantal keer dat ze nog BV krijgt? Ons popje drinkt trouwens al vlot (met onze hulp uiteraard) uit een bekertje maar om haar daar nu 220 ml melk uit te laten drinken... Hoeveel melk/water zou ze trouwens per dag moeten binnen krijgen? Ze weegt momenteel ongeveer 8 kg. Inge
Hoi Heidi, Momenteel krijgt ze volgende voedingen: Rond 6.30u: BV Rond 9u: stukje boterham of rijsttafel (eet ze vrij weinig van) Rond: 11.30u: fruitpap +/- 100 à 150 Gr. Rond 13u: bv Rond: 16u: groentenpap: +/- 200 Gr. Rond: 18.30u BV Tijdens de nacht komt ze nog steeds voor 1 en soms voor 2 keer BV Als ik dan zou starten met afbouwen, kan ik dan deze Eerste stapjes melk van Nestlé gebruiken? Want momenteel is mijn afgekolfde melkvoorraad nul. Of kan ik best alsnog tussen haar voedingen door kolven? Wat vind jij trouwens van het aantal keer dat ze nog BV krijgt? Ons popje drinkt trouwens al vlot (met onze hulp uiteraard) uit een bekertje maar om haar daar nu 220 ml melk uit te laten drinken... Hoeveel melk/water zou ze trouwens per dag moeten binnen krijgen? Ze weegt momenteel ongeveer 8 kg. Inge
Je kunt inderdaad tussen voedingen afkolven voor haar. Moedermelkbehoefte is tegen 6 maanden ong 1000 ml per dag en tegen eerste jaar 750-500 ml per dag. Ik schat zo in dat je kindje daar ruimschoots aan komt met haar voedingen overdag. Daarnaast krijgt ze 's nachts nog een borstvoeding. Je hebt dus helemaal geen 'speciale' melk voor haar nodig. Aantal keren bv vind ik prima, en kennelijk doet ze het er goed op! Uit bekertje drinken kan ook verdeeld worden eventueel, zodat het niet van die volle bekers zijn? Succes verder! Jullie doen het goed!