ons mannetje is 2 weken oud geven flesvoeding ( friso standaard) hij krijgt om de drie a vier uur zijn voeding hij krijgt 100 cc aangeboden maar drinkt dit lang niet altijd op meestal maar 1 keer soms 2 keer per dag de rest van de voedingen is tussen de 40 en 90 cc dit wisselt vaak af. ook laten we hem tussendoor boeren en strekt hij zijn hoofdje helemaal naar achteren uit, Is dit normaal??? ook spuugt hij af en toe (soms komt het eruit en soms slikt hij het weer in) en heeft last van krampjes . vind het voeden best moeilijk ook ik ben zo onzeker doe ik het wel goed en drinkt hij wel genoeg ect. hij heeft wel goede plasluiers en ontlasting.
Hij is nog maar 2 weken, dus dat er geen ritme in zit is heel normaal. Geef hem gewoon zijn voeding als hij erom komt (zeker na 3, 3,5 uur als hij zou slapen) en laat hem zelf bepalen hoeveel hij wil drinken. Als hij tevreden is, voldoende plast en goed groeit is alles prima. Krampjes horen er helaas bij (tot 3 maanden ongeveer). Heb je het idee dat het heel erg is, dat hij onrustig erbij is, heel veel huilt en zich in onmogelijke bochten wringt net na de fles, kan je aan andere dingen gaan denken.
Voor krampen kan je cinababy gebruikenvan vsm. Hielp hier erg! Verder had ik ook nog geen ritme om die tijd. Ze moeten aan alles wennen, echt ALLES!
mijn dochter van 2 weken doet eigenlijk hetzelfde, ze komt meestal om de 3- 4 uur. en drinkt dan ook tussen de 40 en de 80 op ongeveer. heel soms drinkt ze maar 20 en valt meteen in slaap. dan komt ze meestal na een uur weer en drinkt ze weer wat. ik voed ook op verzoek, maar meestal zit er wel 3-4 uur tussen. snachts soms 5 gisteren iemand van cb hier geweest, ze was heel goed gegroeid,. en ze vond het drinken ook goed voor 2 weken . als ze goed plassen en tevreden zijn is het vaak wel goed.
onze zoon is 5 weken en heb soms nog onregelmatige tijden met hem... het lukt mij ook niet altijd om om de 3 uur te voeden....