Flessen dilemma

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wiefke, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wiefke

Wiefke Lid

8 okt 2014
    47
    2
    6
    Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud, vanaf het begin gebruik ik de standaard dr Brown flessen. Maar hij drinkt heel gulzig en knoeit daardoor best veel. Ik heb toen de prematuur speen gekocht (tevens omdat de kleine met 37 weken is geboren) dit ging goed tot een paar dagen geleden en hij vrijwel een uur over de fles deed. Het leek net alsof het hem veel moeite kost. Dus nu weer speen 1 gaan gebruiken maar dan doet hij nog minimaal 30 tot 60 minuten over de fles en drinkt hem dan vaak nog niet eens leeg! Hij krijgt 90/3 en dan 7 voedingen.

Nu had ik nog van een pakket de Difrax S fles liggen en die heb ik net gebruikt, flesje was binnen 20 minuten leeg, wel met knoeien. Maar nu lijkt het alsof hij behoefte heeft aan meer.

Ik heb nu ook de dr Brown brede fles besteld omdat daar ook verschil in schijnt te zitten.

Moet ik hem nu nog 30 aanmaken en dat geven kijken wat ie doet? Of toch maar weer de dr Brown gebruiken? Vind het zo lastig allemaal.
    Ook omdat ik over dr Brown niks negatiefs lees en over difrax lees ik veel gemengde ervaringen.

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    ieder kind is anders dus gewoon flesjes proberen. ik heb ongeveer elk merk in de kast staan en ben uiteindelijk uitgekomen bij de dr brown brede hals. Als je kindje honger heeft, geef je toch gewoon nog iets. mijn baby dronk ook altijd meer dan de standaard richtlijn.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Langer drinken is niet erg. Natuurlijk moet het niet te lang duren.

Heb je al eens de difrax speen op de dr brownsfles gezet? Anders zou ik dat doen. En ik denk eerlijk gezegd niet dag er nu echte honger speelt, eerder zuigbehoefte of geen verzadigd gevoel door te snel drinken.

4. Wiefke

Wiefke Lid

8 okt 2014
    47
    2
    6
    Ik denk ook wat jij zegt averlhach.. Ik zal zo eens de difrax speen op de dr Brown fles zetten.

Het is ook een kwestie van proberen, maar soms word ik er onzeker van.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elk kindje is anders. Hoe jouw kindje is zal je zelf moeten uitvinden en zeker bij de eerste is dat niet altijd even makkelijk. Je wilt het toch graag goed doen.

Blijf naar je kindje kijken en blijf naar jezelf luisteren.

Deel Deze Pagina