Hallo Dames, Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie voedingsschema's met een kindje op de leeftijd van 8 maanden. Ons schema op dit moment is: 7:30 180+6 met bambix (niet uit de fles) 9:30 een stuk fruit met water, thee of diksap 10:00-11.30: dutje 12:00 boterham met fles 150+5 13:30-16:00 dutje 16:00 nog wat fruit of een ligapapje met water, thee of diksap 18:00 200 gram warm eten (de ene keer alleen groente de andere keer met vlees of vis net wat ik kook) 19:00 fles 150+5 19:30 slapen Ik ben aan het twijfelen om naar 2 flessen te gaan(de pap tel ik wel mee als fles ook al geef ik hem niet zo) de middelste fles gaat namelijk met moeite en meestal niet leeg. Onze dame is bijna 8 maanden.
Ik weet het niet aangezien mijn mannetje nog geen 8 maanden is, maar het ziet er wat mij betreft heel logisch uit! Wij werken hier ook langzaam naartoe. Ik denk dat je de middelste fles best kunt gaan afbouwen en daar ook gewoon water kunt aanbieden voor erbij, al helemaal als hij toch moeilijk gaat.
Ik zou die middelste fles er af laten. Maar je hoeft je niet blind te staren op ideale voedingschema's, laat ik je dat al maar zeggen. Doe gewoon wat jij goed vindt. Wij deden het zo (en alles ging altijd op): 8u: fles 210 cc + 7 schepjes 10u: yoghurt 12u: groenten-vlees/vis-aardappelen (of rijst of pasta) 200 gr 16u: 3 stukken fruit geplet (gemixt) 20u: fles 210 cc + 7 schepjes + 3 schepjes granen Tussendoor en na het eten kregen ze altijd water uit de tuitbeker.
Cb gaf bij mij aan vanaf 10 maanden naar 2 flessen te gaan. Ons schema 7u 150/5 en 1 boterham 9u slapen 10-10.30u 1 stuk fruit met water 11.30-12.00 1 boterham en 150/5 13u slapen 15u tussendoortje met water 17u 200gr warm eten met een beetje yoghurt 19u 150/5 19.30u slapen
Je schema lijkt me prima, ik zou er gewoon mee door gaan. Ze gaat vanzelf minder melk drinken, ze is nog maar 8 maand, het komt vanzelf. Hier is het bordje pap gebleven, maar dan met gewone melk, de avondfles is vervallen doordat ze steeds meer avondeten at met yoghurt na en de middagfles is een bekertje gewone melk geworden.
Hier kreeg hij toen 2x 180/6 en 1x 120/4, dronk meestal niet alles leeg, at liever van de bijvoeding.
Met 8 maanden kreeg zl ook in de ochtend pap, 180+6. Tussen de middag 90+3 bij zijn brood en voor het slapen gaan 180+6. Niet ging altijd alles op, maar dat boden we hem aan. Vast voedsel eten was nooit een probleem Met 10 maanden kreeg hij gewoon thee bij zijn boterham. En vanaf 13 maanden geen fles meer voor het slapen gaan. Die hoefde hij toen niet meer. Nu krijgt hij nog steeds pap, van gewone melk, als ontbijt. Losse koemelk, zonder pap, lust hij niet En savonds na het eten wat yoghurt.
Haha, ik heb mijn dochter van ruim 9 maanden net teruggekregen naar 3 flessen ipv 4 Ze geeft tot nu toe altijd zelf aan als ze toe is aan 1 minder..