Goeiemorgen allemaal, Mijn zoontje krijgt sinds zijn geboorte Friso Standaard flesvoeding (en 's avonds Friso Extra). Nu is het zo dat Friso Standaard hier steeds moeilijker te krijgen is (ik woon in een dorpje en blijkbaar is er weinig vraag naar) en Friso Extra kan ik hier in Brabant helemaal niet krijgen, daarvoor moet ik naar Zuid-Holland rijden Nutrilon wordt dagelijks aangevuld hier en Nutrilon Forte is ook altijd en overal te krijgen. Het lijkt mij dan ook handiger om over te stappen naar Nutrilon. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig en zo ja, hoe ging dat? Kan je eigenlijk wel zomaar overstappen naar een ander merk of is de kans groot dat mijn zoontje er last van krijgt? Op de gebruikelijke krampen in het begin na, heeft hij nooit ergens last van, geen krampen/ontlastingproblemen etc. Hij krijgt ook al een paar weken bijvoeding en heeft daar ook nog nooit last van gehad. Alvast bedankt voor de reacties!
ik zou overstappen. ik zou dan eerst de standaard vervangen, kan in 1 keer. kijk het even aan en heeft hij nergens last van dan de extra. kun je ook in 1 keer doen.
Ja, volgens mij kun je het ook gewoon proberen. Wel jammer trouwens, want Nutrilon is toch een stuk duurder, tenminste, hier wel! Ook wel vreemd trouwens dat Friso Extra niet te krijgen is? Haha, in wat voor gat woon jij eigenlijk? Ik woon zelf in een gehuchtje met een buurtsuper, maar we zitten wel heel dicht bij de "stad" en daar hebben ze in elke supermarkt en drogist een behoorlijke sortering Friso. Gelukkig hebben wij alleen Standaard nodig. Zou je er niet om kunnen vragen of ze het in het assortiment op kunnen nemen? Of is dat heel gek ? Hoe is het trouwens met je ventje? Al bijvoeding, lees ik? Hier niet hoor, mevrouw is al drie weken heel tevreden met haar vier flesjes van 180/6! En afgelopen week was ze ziek, diarree en overgeven. Is nu bijna over, maar lijkt me toch niet zo'n goed moment om te beginnen met iets anders dan melk. En ze geeft het zelf ook niet aan, dus...
Hoi, Ik gebruik ook Friso standaard en voor snachts de extra en deze zijn gewoon goed verkrijgbaar bij de Etos of de kruidvat. In de supermarkt hier is de standaard ook verkrijgbaar, alleen de extra niet! Ik woon ook in brabant (dorpje bij Eindhoven), dus ze zijn hier wel degelijk te verkrijgen hoor... En als je het lastig vind, gewoon overstappen!! Succes.
@ Nijntje: ik woon in Lage Zwaluwe en wij hebben hier geen Etos of Kruidvat, alleen een dorpssuper... Toen ik hier Friso Extra wilde halen, was het in een straal van 20 minuten (autorijden) nergens te krijgen. De friso Standaard is ook al een week op hier, terwijl de Nutrilon hoog staat opgestapeld... Vandaar mijn overweging om over te stappen. Als ik het wel ergens in de buurt had kunnen krijgen, had ik geen andere oplossing gezocht, uiteraard, want ik stap liever niet over naar een andere voeding als het niet hoeft. Maar bedankt voor het meedenken (en gelukkig dat jij het wel gewoon kunt krijgen)! @ Hinke: zie hierboven waar ik woon.... We hebben hier (behalve de dorpssuper en een enkel mini winkeltje aan een van de dijkjes) geen winkels. Voor winkels als de Kruidvat enzo is Made het dichtste bij. Maar dat is nog steeds 20 minuten rijden vanaf hier: even ver als naar onze oude woonplaats in Zuid-Holland! Ik heb al bij meerdere supermarkten en drogisterijen in de omgeving gevraagd of ze de Friso Extra niet in het assortiment kunnen opnemen voor me, maar ik krijg steeds te horen dat ze dat niet kunnen bestellen, omdat uitsluitend de Nutrilon hier gepromoot wordt door de CB's Beetje jammer, maar we doen het er maar mee..! Met mijn ventje gaat het prima, idd al volop aan de bijvoeding (groente al een maand, fruit sinds twee weken) en daar is meneer heel tevreden mee! Verder nog 4 flessen (3 van 200 cc en 1 van 235 cc). Na zijn fruit/groente krijgt hij sinds kort wat water uit een tuit (geen antilek) en dat gaat super, hij vindt het reuze interessant! Het lijkt me idd ook geen goed idee om te starten met bijvoeding als je meisje net ziek is geweest... En zo lang ze tevreden is met haar 4 flessen is het prima, toch? Fijn dat jij die laatste fles nou ook niet meer hebt en dat ze het zo goed doet zonder! @mamavanukkie: jij ook bedankt voor je input, ik zal deze week eens zo'n kant en klaar pakje van Nutrilon halen, dan kan ik eens kijken hoe het bevalt zonder dat ik gelijk een heel blik hoef aan te schaffen!
Wat betreft dat eerste stukje... Nou ja zeg! Dat zou voor mij al reden zijn om 20 kilometer te rijden om een flinke voorraad Friso in te slaan... Zou toch te gek zijn dat het niet op de bestellijst van de super staat omdat het CB dat niet wil... Ik had denk ik al aan de telefoon gehangen met het hoofdkantoor... Wat nou als je kindje het niet goed doet op Nutrilon? Is geen boosheid naar jouw toe, hoor maar Grrrr voor het Cb en de plaatselijke super... Wat betreft het 2e stukje: Houd er wel erg in dat de kant en klare variant anders smaakt dan de poedermelk. Als ik me goed herinner tenminste, het is al een tijdje geleden... Volgens mij was de poedermelk zoeter... Ik heb wel altijd Nutrilon gebruikt en hier ging het goed, alleen heb ik even moeten zoeken naar de soort voeding. (Jelle heeft een poosje op de OMneo gezeten omdat hij zo'n krampjes had) Ik kreeg het advies van (ja, ja) het Cb om het minstens een week te mengen, dus half gewoon en half omneo om de darmen rustig te laten wennen. Ik moet zeggen dat het op die manier vlekkeloos verlopen is... Letterlijk...
Ja, dat was dus ook mijn eerste reactie: ! Had nog nooit zo'n rare reden gehoord. En het gekste is nog dat ik WEL overal alle andere varianten van Friso kon krijgen toen ik ervoor op pad ging (tot aan de hypoallergene toe)... maar de Extra niet Selectieve promotie blijkbaar (zou de Nutrilon Forte hier niet goed verkocht worden? )? Een flinke voorraad inslaan is misschien wel een goed idee... Stouw ik lekker de hele kast vol met Friso... Laat ze maar lekker het heen en weer krijgen met d'r Nutrilon-promotie Verder ook jij bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik slaap er nog even een nachtje over wat ik ga doen... Het is toch eigenlijk van de gekke dat ik eraan denk om over te stappen alleen omdat men hier in Noord-Brabant hartstochtelijk fan van Nutrilon is
Ik zou gewoon eens in de zoveel tijd een grote voorraad inslaan. Als je kleintje het goed doet op deze voeding, zou ik dat meer waard vinden. En anders met 6 maanden overstappen? Ik geloof dat deze melk sowieso anders smaakt en dat overstappen op dit punt het makkelijkst is.
Wij zijn ook eens overgestapt van Friso naar Nutrilon (weliswaar om een andere reden) en het ging meteen prima. Qua samenstelling verschillende verschillende merken echt niet veel van elkaar dus meestal merken kleintjes daar weinig van. Wij zijn in 1 keer overgestapt. Je kan idd eerst zo'n kant en klare variant proberen. Succes.
Hier is friso extra ook moeilijk te krijgen alleen bij het kruitvat du als zij het niet hebben heb ik een probleem daarom heb ik altijd een pak op voorrad zodat ik niet naar de winkel ga als ik niks meer heb. Ik dacht ook dat Friso goedkoper was maar dat is niet zo in een pak Nutrilon zit 900 gram en in een pak friso 2 keer 350. Friso extra kost hier 10 euro en Nutrilon forte geloof ik 13 maar je hebt wel 200 gram meer.