hallo adrienne en ilja even een vraagje ik ben sinds zaterdag gestopt met BV nu geef ik 90 cc(100cc) nutrilon standaard hij drinkt ze niet helemaal leeg na overgestapt te zijn naar speen nr 2 drinkt hij ze leeg op 10 a 20 cc na maar hij heeft na 2 uur al weer honger? is het verstandig om over te gaan naar nutrilon forte?? alvast bedankt
Hallo trotsemama, Ik wil even van je weten hoe zwaar je zoontje nu is, hoe oud, en het aantal voedingen dat hij krijgt, zodat ik kan beoordelen of hij genoeg voeding krijgt. Hoe lang doet hij over het flesje? Het is het beste om een kind twee weken de kans te geven te wennen aan andere voeding, dus daar zou ik me aan houden in eerste instantie. Ik hoor graag van je. Groetjes Adrienne
mijn zoontje woog afgelopen vrijdag nog 3060 gram hij doet echt lang over een fles omdat hij weer in slaap valt we zijn zeker wel een half uur bezig (als het al niet langer is)
Hallo trotsemama, Ik heb even uitgerekend hoeveel je zoontje zou mogen drinken. Hij weegt 6 pond, dus mag hij 6 x 75 ml = 450 ml per 24 uur, en dat verdelen over het aantal voedingen dat hij krijgt. Dat komt neer op 7 x 65ml of 8 x 55ml. De 100 ml is waarschijnlijk teveel voor hem. Als hij een half uur over zijn fles doet, dan kost hem dat extra energie, en dan heeft hij weer eerder honger. Het is dus helemaal niet erg dat hij er 10 of 20 in laat. Hij is niet zo zwaar, dus kan het best zijn dat hij een voeding meer nodig heeft. (8 voedingen) Dat wordt vanzelf beter hoor! Als hij gaat groeien, kan hij steeds meer drinken per voeding! Zijn ze al langs geweest van het Cb?? Die kunnen je ook ondersteunen met al je vragen over voeding. Groetjes Adrienne
bedankt voor je uitleg! ze komen woensdag van het cb dan kan ik het nu iets meer loslaten dat hij zijn flesjes niet leeg drinkt hij heeft heel de nacht z'n 70 a 80 cc gedronken dan komt het wel goed met die 450 cc per 24 uur dankjewel!!!
ik kwam even melden dat ik vanmiddag een flesje heb klaar gemaakt met 60 water en 2 scheppen voeding en hij heeft het helemaal leeg gedronken dat is gewoon net voldoende voor hem!! denk ik