Hoi dames, Ik lees regelmatig dat de richtlijn voor de hoeveelheid flesvoeding 150-180 ml per kilo lichaamsgewicht is. MAAR: is dat gerekend over een etmaal of worden nachtflesjes niet meegerekend en geldt de richtlijn voor overdag en 's avonds? Ons mannetje drinkt nu namelijk teveel (7 flesjes van 120) als de nachtflesjes meetellen. Hij is 6 weken oud en ik gok zo rond de 4,5 kilo. Alvast bedankt! Groetjes Rus05
het advies is 120-180 cc per kg inderdaad. Maar dat geldt voor de volle dag&nacht. 7x135 (aangemaakte voeding tellen) zit je wel erg ruim voor 4,5 kg. 115 per fles is de max dan eigenlijk. Je zou 20 cc weg kunnen gooien, of is hij dan niet tevreden?. Drinkt hij wel lang genoeg, zo'n 20 minuten per fles?
Klopt dat het veel is. Normaal gesproken dronk hij 6 van zulke flesjes maar laatste week komt hij in de nacht ineens twee keer en neemt hij geen genoegen met minder. Hij krijgt overigens hypoallergene voeding, dat is lichter verteerbaar.
Is er een specifieke reden dat je HA gebruikt? Anders kun je overstappen naar standaard, verzadigd beter.
We hadden eerst standaard, daar verstopte hij compleet van. Met Omneo bleef het hetzelfde, met nog meer krampen. Daarom nu hypoallergeen omdat dat nog beter verteert. Dat in combi met forlax voorgeschreven door kinderarts leek resultaat te hebben maar vandaag krijst hij het uit van de krampen daarom dacht ik dat hij misschien teveel voeding krijgt, dat dat de krampjes veroorzaakt. Hij heeft vandaag nog geen uurtje geslapen, en vreselijke stinkwindjes
Hoelang gebruik je de H.A al? Geef een nieuwe voeding de tijd om te wennen,en krampjes horen er helaas bij...
Dit is echt zo! M'n dochter kreeg de eerste 3 maanden ook H.A voeding en dronk ook zo'n 7 flesjes van 120 cc. Pas toen ik overstapte op standaard kwam ze minder vaak.
Dank je wel voor jullie reacties. We gebruiken de HA nu ongeveer 2 weken, op aanraden van CB en kinderarts. Ik snap dat krampjes en beetje verstopping erbij horen maar de mate waarin mijn zoontje er last van heeft is meer dan normaal, vandaar advies om HA en Forlax te gebruiken. Vanwege de kans op weer ernstige obstipatie durf ik niet aan andere voeding te beginnen, of zou ik misschien een schepje standaard erbij kunnen doen? Enige andere alternatief lijkt me accepteren dat hij 7 flesjes van 120 drinkt. Even terugkomend op vraag waarmee ik topic opende: ik dacht een keer gelezen te hebben dat die richtlijn exclusief de nachtvoedingen is, maar dat klopt dus niet?