Kun je zomaar overstappen van hypo-allergene voeding naar standaard voeding? Onze jongens zijn prematuur geboren en van het CB kregen we het advies om, na het stoppen van de BV, te starten met HA-kunstvoeding. Omdat onze financiƫle situatie op dit moment wat minder is proberen we hier en daar te bezuinigen. En aangezien de standaard voeding veel goedkoper is vroegen we ons af of we dat niet kunnen gaan geven. Natuurlijk willen we het allerbeste voor de boys, maar misschien zijn er alternatieven. Die hoor ik ook graag. Overigens reageren ze heel goed op alle voeding die ze krijgen, incl. de bijvoeding. Papa is wel allergisch voor het e.e.a., ik niet. Wat zouden jullie doen?
De kruidvat voeding extra care is ook hypo-allergeen en niet zo duur. Nog geen 9 euro per pak. Misschien is dit een optie? ik zou het dan wel eerst mengen met de voeding die je nu gebruikt zodat ze eraan kunnen wennen.
Aan de andere kant........als ze toch al bijvoeding krijgen kun je volgens mij ook wel overstappen naar de standaard voeding. maar ook dan geld dat de kruidvatvoeding (standaard) wel erg goedkoop is en ook goed!
Wij zijn ook bezig om langzaam over te gaan naar de standaard voeding. Eerst was het volledig HA, daarna een paar dagen 5 schepjes HA en 1 schepje standaard. Telkens na een paar dagen een schepje minder HA en een schepje meer standaard.