Hoi, even een vraagje. Bas slaapt overdag erg weinig (telkens een kwartierjte) dus savonds rond 6/7 uur is hij doodmoe en valt in slaap we leggen hm dan meteen in bedje. maar dan slaapt hij ook goed door zo'n 7 a 8 uur. en komt rond 1 of 2 uur snachts pas weer om een fles. daarna komt hij om de 3 uur en na 5 of 6 uur smorgen wil hij niet meer slapen, klaarwakker. Nu is mijn vraag, is het wijs om hem wakker te maken voor een laatste voeding rond 22/23 uur zodat hij daarna goed door kan slapen? of moet ik hem door laten slapen? we hebben een keer hem wakker gemaakt maar daarna kwam hij toch weer om de 3 uur om voeding. wie heeft er ervaring mee. alvast bedankt.
Hier hetzelfde verhaal: als ik Thirza wakker maak rond 22/23, komt ze daarna om de 4 uur. Ik laat haar dus gewoon lekker slapen van 5/6 tot ze zichzelf meldt, want dan komt het 's ochtends ook handiger uit: rond 7, ipv rond 6!
Tess doet dat dus ook, nu houd ik har beneden tot een uur of 22 uur en dan slaapt ze meestal tot half 6
Ik zou hem zeker wakker maken. Op dit moment draait je zoontje dag en nacht ritme om. Hij slaap als het ware door op verkeerde tijden. Het maakt niet uit dat hij om 3 uur weer voor een voeding komt. Hij zal vanzelf snel die nachtvoeding laten vallen, maar het is wel belangrijk dat hij niet op verkeerde tijden 7 a 8 uur achter elkaar slaapt.
Ik zou hem ook wakker maken.. want het is logisch dat hij om 5-6 uur klaarwakker is, kindjes van die leeftijd slapen snachts nog ''maar'' zo'n 10 uur aan 1 stuk (danwel met of zonder een voeding) Het is net wat Kiwi al zegt, hij draait het dag en nachtritme om (hij pakt zijn nachtrust in de avond)
mijn kleine heeft vanaf het begin het ritme om de 4 uur de fles te krijgen en de nacht niet. maar nu moet ik hem om elf uur steeds wakker maken voor zijn fles, dit vindt hij niet leuk en drinkt een halfe fles omdat hij niet wakker kan blijven. wat is nou het beste? hem wakker maken om 11 uur of laten slapen en kijken hoe laat hij dan komt. overdag heeft hij wel flinke trek en drinkt hij alles op zou zelfs van 150 naar 180 kunnen gaan.
niet dat ik het erg vindt hoor maar ik bedoelde meer of om 11 uur wakker maken of zelf laten komen. nu krijgt hij om 11 uur zijn laatste fles en slaapt dan door tot 6 uur en dit mag van het consultatieburo. alleen vraag ik me af of ik het wel goed doe om hem wakker te maken om 11 uur of moet ik hem laten liggen tot hij zelf komt, waarschijnlijk zou hij dan s,nachts uit zich zelf gaan komen.
Nee maar ik zou die voeding niet gaan verschuiven.. hiermee went hij weer aan een nachtvoeding terwijl slapen van 23:00 tot 06:00 perfect is..
mag inderdaad niet klagen. als het er tijd voor is is dit schema perfect om om die laatste fles van 11 uur weg te laten zodra hij bijvoeding mag en natuurlijk genoege mee neemt. hoe heb jij die ooit laten vervallen? is dat als ze bijvoeding mogen en dat de laatste fles dan een papfles gaat worden rond 7 8 uur?
smorgens rond half 7, 7 uur de eerste fles, martijn is dan zo'n 2 uurtjes wakker, en dan heeft ie soms meoite om in slaap te komen, leg hem bij mij neer, zodra hij slaapt leg ik hem in de kinderwagen. maak hem overdag wel elke 4 uur wakker voor de voeding, dus om kwart voor 11 weer een fles, en meestal slaapt hij dan tot aan de fles van half 3, 3 uur dan maak ik hem wakker voor de fles of hij is zelf al wakker geworden. na deze fles is hij weer tijden wakker en heeft dan tussen half 5 en 5 uur zijn huilmoment. soms valt ie na het huiluurtje in de box in slaap, vaak red ie het na het huilen niet om 4 uur later pas de fles te krijgen, dus dan krijgt ie hem soms na 3 uur en soms na 3,5 uur. na deze fles slaapt ie als een roosje en de fles van half 11 savonds drinkt ie slapen leeg. dan naar boven op bed, en dan slaapt ie tot half 3, 3 uur snacht, dus 4 uren er tussen. komt er opneer dat martijn neit doorlsaapt maar zowel overdag als snacht elke 4 uur voor een voeding komt. nu ken ik iemand waarvan het zoontje die nu 2 maanden is nutrix door de voeding krijgt, 1 maatschepje? dit kan toch pas na 4 maanden, heb er ook wel over nagedacht, maar ja doe ik het zo wel goed met slapen en eten?
Hier is Jinthe 's morgens zo rond 7.30 wakker en dan krijgt ze de fles. Ze gaat niet terug naar bed, maar slaapt meestal een uurtje in de box of wipstoel. Voor de rest speelt ze. Rond 12.00 krijgt ze weer een fles en gaat dan gelijk naar bed tot een uurtje of 15.00. Om 16.30 krijgt ze een groentehap en daarna de fles. Dan is ze wakker tot 18.30/19.00 en om 21.00 krijgt ze de laatste fles. Edit: Dacht dat je kleintje bijna 4 maand was, maar ik had me vergist met iemand die ook in dit topic geschreven had. Toen Jinthe zo klein was kreeg ze 's avonds rond 19.00 de fles en om 23.00 uur maakte ik haar wakker voor de laatste fles.
Simone, K. krijgt nog 5 flessen en ik maak hem nu nog wakker voor zijn laatste fles tussen 23:30 en 00:00. Heb hem wel geprobeerd op 4 voedingen te krijgen, maar dit lukte nog niet... denk dat dit pas écht goed werkt als je kindje in staat is om 11-12 uur zonder voeding te kunnen (van 8 tot 8 bijv.) Familieveenstra, 2 maanden is best jong om met Nutrix te beginnen... ik heb dit bij K. voor het eerst gedaan met 3 maanden ongeveer en dat is al best vroeg..