Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar mijn zoontje heeft altijd de neiging om het lepeltje te paken van zijn hapje of zijn handjes in de mond te doen als ik hem groente of fruit geef. Het gevolg is dan dat groente/ fruit aan zijn handjes komt te zitten waardoor alles (zijn kleertjes) eronder komt te zitten. Dus daarom trek ik hem een oud t-shirt van ons aan met het hoofd door de mouw zodat zijn handjes en de rest van zijn lichaampje onder het t-shirt zitten. Als hij dan weer grijpt kan hij niet meer dan het t-shirt vuil maken Ik vond het zelf wel handig en dus dacht ik; laat ik het hier maar neerzetten 8) liefs
Ik was laatst bij de Ikea, en daar hebben ze van die verf jasjes met klittenband. Nou echt super met eten! Kost maar 2.00 euro, maar wel lekker schone truien. Er zitten zelfs mouwen aan. Daarna nat doekje erover en schoon.
Nova eet hier meestal in haar romper, of haar pyama. Ook om die reden. Maar zo'n verfjasje is ook een goede oplossing. Ik ga er zeker aan denken als ik weer bij Ikea ben. Ze zal er nog wel even in moeten groeien denk ik !
Goeie tip! Want hoe leer je een baby van 9 maanden 'nee, je mag je eten niet weer uit je mondje halen nadat je net een hapje hebt genomen om het daarna aan de tafel, in je haren, en op je kleren te smeren. En dan ook nog es het laatste beetje door de hond laten aflikken...'
Ze vallen heel niet zo heel groot hoor die jasjes. Zeker niet als je er iets van een trui onder hebt.
Eva eet altijd stukjes en als ze het uit haar mond haalt zeggen wij dat ze het weer terug in haar mond moet doen, en dat doen ze dan meestal. Soms zijn we haar voor en zeggen we dat ze het in haar mond moet laten en dat doet ze dan ook vaak. Soms wel vieze mouwtjes omdat ze als een stukje bijna uit haar mond valt (of ze dat idee heeft), ze met haar armpje het er weer terug induwt. Maar mouwen opstropen en het probleem is opgelost.
Ik ben meer van de school dat kindjes nou eenmaal vies worden, geen verfjasjes hier dus. Wel een slabbetje om en toetenpoetsers in de aanslag, maar die mouwtjes, tja, die worden vies ja. En ja, het broekje meestal ook, net als de kinderstoel en de vloer en de tafel . Veel wassen dus hahaha.
Nou maar die worteltjes rotzooi krijg je mooi niet uit die mooie kleertjes! Dus ik vind het een goeie tip, en het werkt
'goede tip! ga het zeker proberen. Mijn zoontje gaat namelijk eerst met zijn handjes langs/in zijn mond en vervolgens door de oogjes. Erg kliederig dus en ook niet echt prettig voor hem lijkt mij.
ik heb een slap gekocht met mouwen er aan, van achter is het gewoon open en met klitteband dicht te maken in de nek en van voor ziet het er uit als een truitje (parachut stof ofzo iets is het)
Ik weet het niet..... vind het nogal onnatuurlijk om zijn bewegingsvrijheid in te perken. Maar dat zegt mijn gevoel hoor. Als het voor jullie werkt: prima!
Appeltje, je zegt precies wat ik ook dacht/voelde. Ik vind het juist heel normaal dat kindjes hun handjes aan het lepeltje/vorkje willen. Lijkt mij juist raar om alleen een hoofdje over te houden met alleen een mondje dat open gaat voor een hapje. Hier overigens wel slabbetjes, of een handdoek, zo een verf-schort-truitje is ook nog wel een idee, maar echt een heel shirt eroverheen zodat de rest van het kindje daaronder zit vind ik niks. Maar zo heeft ieder natuurlijk zn dingen !
Mason, Tja, dat is dan wel weer wat minder handig ! En dat ie daarvan overstuur raakt kan ik best geloven! Lijkt me niet fijn om fruit/groente in je ogen te hebben/krijgen/smeren. Ik zou zeggen, probeer zn handjes tegen te houden als ie in zn ogen wil wrijven? Maar dat is ook lastig vreest ik !
Mijn zoontje wreef ook door zijn mond in zijn ogen. Ik hield mij andere hand dat vaak in de aanslag om het wrijven in de ogen tegen te gaan. Na een paar keer deed hij het niet meer, toen was de boodschap duidelijk.
Ja erg lastig. Ik probeer iederen keer zijn handjes tegen te houden ,maar het gaat nog niet echt helemaal super Ach blijf maar doorzetten en idd de aanhouder wint ook in dit geval hopelijk
Hier is het vaak ook wel weer ´zelluf doen´, inderdaad het eruit halen en het dan zelf weer terug doen en van de vingers aflikken, en de lepel wille pakken om het zelf in dr mond te doen. het gaat best redelijk hoor.. alleen die hond die er dan naast staat te wachten tot er een handje met eten aankomt en dat aflikt. Ieuw getsie, want bij de volgende hap gaat t dus weer in dr mondje... Ik heb meestal ook een pak billies bij de hand om dr handjes tussentijds mee af te doen, zodat de schade beperkt blijft..