De titel zegt het eigenlijk al maar sinds een week ben ik naast af en toe borstvoeding te geven, ook begonnen met flesvoeding erbij (lang verhaal). Hij komt gemiddeld 7 of 8 keer per 24 uur en krijgt dan 85ml. We maken 90+3 en gieten er dan wat uit. Ons zoontje is bijna 6 weken en weegt ongeveer 3800gr. We hebben flesjes van Born Free (ivm krampjes schijnt dit fijne flesjes te zijn) met het kleinste gaatje speen en nog drinkt hij deze in 5 minuten leeg. Graag zou ik wat tips willen zodat hij langer over zijn flesje doet. Alvast bedankt!
Je zou kunnen indikken met nutriton. Dit doen wij sinds donderdag en meneer doet nu 20 minuten over zijn fles. We geven echt een heel klein beetje, dus geen volle schep, eerder een halve of iets minder dan dat! Ook gebruiken we dr browns flessen, ivm krampen. Hiervoor hadden we Avent, maar die drinkt hij dus ook met de verdikte melk in 10 minuten leeg.
Je kan een prematurenspeen kopen met fles. De Avent natural fles met speen simuleert de moederborst, dat wil misschien ook nog wel helpen? Dr.Brown fles met difrax S speen schijnt ook te kunnen passen. Nutriton kan krampen, obstipatie en/of diarree veroorzaken en dat wil je ook niet hebben
Dr Brown heeft ook een prematurenspeen, dat zou misschien kunnen helpen. Indikken kan met Nutriton maar dat was hier geen succes, door alle vulmiddelen die daarin zitten, kreeg ze echt extreem kram. Ik heb toen johannesbroodpitmeel gekocht van Tammi. Bij de natuurwinkel. Dat is puur en alleen Johannesbroodpitmeel zonder toevoegingen en vullingen, daarvan kreeg ze geen kramp. De voorkeur zou ik zelf geven aan een kleinere speen inplaats van toevoegingen. Dr.brown is overigens ook een hele goede fles voor kramp!
Voor zulke jonge kindjes, die aan de borst hebben gedronken, is het (de uitzondering daar gelaten natuurlijk) verstandig om inderdaad een prematuur speen te gebruiken. Drinken uit een fles werkt zó anders, aan de borst is het hard werken, en daarnaast is er sprake van een afwisselende stroom van melk. Daarom kan het voor een baby dan lastig zijn om maat te houden als er uit een fles gedronken wordt. Ik neem aan dat je nu toch aan het afbouwen bent, mocht je nog iets doen qua voedingen werkt bovenstaande dan ook in je voordeel. Indikken is niet nodig, daar ligt het probleem helemaal niet...
Born free lijkt redelijk op de brede fles van dr brown. Dr bronw kan niet vacuum gezogen worden en helpt tegen krampen. De smalle variant van dr brown heeft een prematuur speen. Kindjes die te snel drinken kunnen hier beter uit drinken. De s speen van difrax gaat sneller dan level 1 van dr brown.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dit weekend eens kijken voor een prematuur speen. Welke kan ik dan het beste aanschaffen?
Lief dat je ernaar vraagt. De spruw is bijna weg. Ik smeer wel nog creme. Maar de productie van mijn melk is helaas door het weinige aanleggen enorm gedaald. Maar voeden is gelukkig een stuk minder pijnlijk nu.
Inderdaad prematurenspeen. Verder kind rechtopzittend laten drinken, zelf naar de speen laten zoeken en als de fles half op is pauzeren, laten boeren en op de andere arm verder voeden.
Ik heb dit opgelost met de dr brown fles. Ze drinkt nu uit de gewone speen die daarbij zit. Gaat echt stukken beter!