Ik ben sinds vandaag begonnen om nutriton toe te voegen aan de flessen van mijn dochter. Ze dronk altijd erg snel en ging de laatste tijd ook meer spugen, soms uren na de voeding. Ze is na de fles ook vaak even heel boos, meestal maar een paar minuten en heeft soms ook al eerder honger dan dat zou "moeten". Ze krijgt ietsjes meer voeding dan de 150x kg lichaamsgewicht. (810ml ipv 750) Ik wilde niet zo snel overgaan op Forte voeding omdat het nog wel te doen is op deze manier, het is niet zo dat ze extreem hongerig is. Ieder geval, ik dacht door nutriton toe te voegen gaat ze ieder geval wat langer over haar fles doen, wat ook een reden zou kunnen zijn waardoor ze hiervoor niet verzadigd was. Door de vele verhalen op ZP over krampjes was ik wel bang voor wat er gaat komen, omdat ze tot nu toe weinig last heeft gehad van krampjes. Ze heeft vandaag 3 flessen op met 1 schepje nutriton wat de voeding al dik genoeg maakte zodat ze 25 minuten over haar fles deed. Ze heeft tot nu toe ook niet meer gespuugd, merk wel dat ze meer moeite heeft om een boertje te laten, maar heb gelezen dat dat normaal is ivm de dikte van de voeding.. Ze heeft niet veel geslapen, vooral korte slaapjes gedaan. Nu ligt ze op bed en ligt wel veel te kreunen en soms te huilen.. Zou het de nutriton al zijn? Nu ga ik haar zo proberen de laatste fles te geven maar is het nodig om de nutriton in elke fles te geven of zou het ook om en om kunnen om de krampjes te verminderen?
Ik zou het inderdaad in elke fles doen. Je moet de darmpjes in ieder geval twee weken de tijd geven eraan te wennen. Het kan dan zijn dat ze wat krampjes krijgt, maar dat hoeft helemaal niet. Mijn dochter heeft van krampjes totaal geen last gehad met Nutriton (ze spuugde ontzettend veel en dat was daarna over), maar wel een paar weken enorme spuitluiers. Ook kan het zijn dat ze zomaar een paar dagen geen ontlasting heeft (warm badje en een beetje masseren kan helpen!) en dat het er dan in één keer uitkomt. Heeft Fiene ook gehad, maar ze had er verder geen last van. Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen om te kijken hoe het uitpakt. Ieder kind is daar anders in!
Je kunt het gewoon in iedere fles doen. En je moet het inderdaad even de tijd gunnen om de darmpjes er aan te laten wennen. En het ligt ook aan hoe ver de darmpjes ontwikkeld zijn. Wij gaven het onze zoon toen hij rondom zijn uitgerekende datum zaten omdat hij moeite had met leren drinken (11 weken te vroeg geboren) en toen kreeg hij er ontzettende obstipatie van met als resultaat 5 klisma's in het ziekenhuis. Nu gebruik ik het weer omdat hij dikkere voeding lekkerder vindt en ik rijstebloem niet zo goed vind voor hem om in iedere voeding te doen en nu gaat het helemaal goed, hij is nu bijna 5 maanden (bijna 2,5 maand gecorrigeerd)
In elke fles is liever voor de darmpjes als om en om, dan moeten ze steeds wennen aan met en zonder poeder!
gewoon in elke fles blijven doen, maar laat je haar tussendoor een paar keer extra boeren? zeker als ze daar nu meer moeite voor moet doen is dat niet onverstandig maar of nutriton voor verzadiging (minder honger) helpt, daar zijn de meningen over verdeeld.....
Thnx voor de reacties.. Het is vooral de angst op wat komen gaat wat betreft krampjes bij mij omdat ze daar eigenlijk geen last van heeft gehad sinds de geboorte dus ben daar een soort van bang voor en vind het natuurlijk ook zielig voor haar. Tot nu toe gaat het wel goed. Ik doe eigenlijk maar een klein schepje nutriton door de fles, en deze drinkt ze nu in 25 minuten leeg, ipv de 10-15 minuten normaal gesproken. Ze is nog wel een beetje "boos" als dr fles op is, maar dit duurt een minuutje ongeveer. Tussendoor boeren probeer ik ook, maar de ene keer lukt dit wel en de andere keer niet omdat ze zich dan zo kwaad maakt als ik de fles eruit haal. Ik denk dat het nu voorlopig zo goed gaat. Ze heeft nog niet gepoept, was vanmorgen wel veel scheetjes aan het laten dus ik hoop wel dat dat goed gaat, even in de gaten houden dus...