melk weigeren

Discussion in 'Flesvoeding' started by mama juul, Jan 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem :
    Mijn dochtertje ( 5maanden) is sinds 3weken helemaal klaar met melk lijkt wel...
    ze is heel verkouden en ziek geweest, toen is het begonnen.
    Dat vond ik logisch...als je niet lekker bent of volle neus hebt drinkt het niet lekker...
    Alleen nu is ze beter en blijft ze hangen in het niet drinken...max 120, maar dat is veel....meestal maar 90
    ze komt niet boven de 450 uit per dag en dat met heel veel kunst en vlieg werk.
    heb vaak aanbieden geprobeerd, tijd er tussen juist langer gemaakt zodat ze hongerig is, maar niets helpt
    ze houdt de speen heel losjes vast met haar mondje, de zuigkracht lijkt wel weg
    ze krijgt ook tandjes.
    op zich maakte ik me in het begin geen zorgen, maar ze komt nu al weken niet boven de 500 uit
    kinderarts maakt er niet veel van.
    ze poept en plast goed

fruit en groente vindt ze prima,lekker met een lepeltje.
    maar alles met melk is drama ( ook pap lepelen)
    lijkt mij dat ze stoffen tekort komt zo

Ik bied altijd eerst een fles aan en daarna pas fruit of groente, ze heeft op dat moment ook honger...

iemand die dit herkend ?
    zou het echt weer goed komen ?

juul

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Het is dus alleen de melk die ze weigert? Niet t andere drinken? Anders zou je t vocht wat aan kunnen vullen met thee met een lepeltje melkpoeder erin (of bv)
    Kan ook dat ze de melk niet meer lekker vind. Kennis van me ook, kind dronk al heel vlug geen melk. Vond ie vreselijk. In overleg met t cb sojamelk. optimel en dat soort dingen uitgeprobeerd.

Mss zou je een tuitbeker kunnen proberen. Mijn dochter at namelijk geen pap, maar als ik t in een rietjesbeker of tuitbeker deed. Dronk ze het wel, heel vreemd maar je hoort t wel vaker.

Als ze goed plast en poept en verder wel goed eet, zou ik me geen zorgen maken over de voedingstoffen. Als je kleintje weigert kun je toch niks doen en dwingen werkt averechts.

Tot 6 mnd zouden ze genoeg hebben aan alleen melk maar als t niet anders kan zou ik gewoon even overleggen wat je verder nog mag geven

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je zou van de eerste voeding pap kunnen maken. Gewoon melk met rijstebloem. Misschien vindt ze het van een lepeltje wel lekker. Of anders rijstebloem vanille proberen??

4. bianca1711

bianca1711 Actief lid

Dec 10, 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    wat je ook kan doen is de melk (KV) heel dun aanmaken
    dus bv 1 schep op 90cc water
    kijken of ze dit drinkt
    gaat dit goed dan kan je 2 scheppen doen en dan 3.
    dan proeft ze de melk misschien minder.

andro heeft het heel licht gehad na een zware verkoudheid met een keelontsteking.
    melk drinken deed waarschijnlijk pijn en maakt ook weer slijm aan.
    hij dronk wel zijn melk maar heel langzaa en raar, we hebben toen ook de melk extra verdund.

5. misa

misa Niet meer actief

Bovenstaande tips kunnen misschien wel helpen.
    Het kan ook best tijdelijk zijn: sprongetje..?

6. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt allemaal.

pap maken daar trapt ze ook niet in, ze heeft eigelijk als ik er goed over nadenk aversie tegen melk en de fles.
    diksap uit de fles neemt ze ook niet

iemand een tip wat voor (tuit)beker ik mee kan gaan oefenen ??

alvast bedankt allemaal

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier waren wij groot fan van de tommytippee bekers
    (te koop bij etos. helemaal onderin het rek)
    maar zodra er tandjes komen is het eidne verhaal met deze beker
    anne beet de gaten in de tuit :)

8. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Bij kruidvat heb je nu de nuby bekers in de aanbieding (volgens mij gaan ze eruit, ze liggen in het rek waar alle kleding, speelgoed, baby aanbiedingen enz liggen)

Daar liggen de rietjesbekers en de nuby non spil. Die laatst is een harde tuit met zachter laagje. Die van avent schijnen ook nogal goed geaccepteert te worden door de kleintje.

9. adi

adi Niet meer actief

als ik je verhaal lees, zooo herkenbaar. Bij mijn zoontje begon het rond 4,5 maand. We zijn toen op advies van het CB en de KA overgestapt van 5 naar 4 voedingen en bijvoeding geintroduceerd (dan zou het beter moeten gaan).
    Alles van een lepel vindt hij helemaal het einde, de fles was een maand lang een drama. Hij begon te huilen al bij het zien van de fles of als ik hem op schoot legde. Deed alles behalve het drinken, proberen weg te kruipen, brabbelen, lachen, krijsen etc..
    Wij zijn het wel gaan volhouden.. gewoon op vaste aanbieden en net zo lang zitten totdat ie het opheeft (of bijna op)..

En raar maar waar, sinds een week drinkt ie weer goed. Niet zoals voorheen, hij is echt veranderd. Nu moet ie iets interessants hebben op naar te kijken en niet te dichtbij mij aan op schoot. Wil meer 'los' liggen.

Wat bij ons werkte in de moeilijke periode (het verschil is dat hij alleen aversie had tegen de fles en niet tegen de melk leek het):

- papje aanmaken met rijstebloem en een half potje fruit toevoegen. Ze proeven de melk niet, en krijgen in 1x zowel melk als hun fruit binnen;

- ergens anders laten drinken ipv op schoot. In een wipstoeltje of op zij liggend op de bank;

- als je kv geeft, probeer een andere merk. Mijn dochter heeft deze periode gehad met 4 maanden, toen zijn we overgestapt van Nutrilon op Friso (uit pure wanhoop), en toen wou ze wel drinken :(;

Heel veel succes, en ik zou zeggen, gewoon volhouden, die melk heeft ze nodig, nog een hele tijd...

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat adi ook aangeeft wilde ik ook zeggen: Meng wat melk door het fruit of door de groentehap heen...

Al is het maar 1 schepje - dan heeft je kindje dat toch weer binnen.
    In het 'opperdepop' boek, staat regelmatig aangegeven, als je zelf de groentehap maakt. Dat je de groente kan verdunnen met 1. Kookvocht of 2. wat melkvoeding...

Dus ik weet niet of ze al groente eet ook, maar dan kun je zo toch weer wat melk naar binnen 'smokkelen' ...

Mogelijk is het gewoon een (wat langere) fase hoor. En misschien bevalt voeding nr2 straks ook beter?

11. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.....

minder melkpoeder lijkt te helpen ze drinkt meer en makkelijker lijkt wel.......en een knuffeldoekje ter afleiding....

ook de avent tuitbeker gekocht en ga daar ook maar mee oefenen.

gisteren een paar slokjes uit een rietje van haar broer vond mw wel interessant;)

het houdt wat.......

Groetjes Juul en nogmaals bedankt:)

12. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kletskous, bedankt !
    Lukte me niet om prive te reageren