Overstappen van nutrilon 1 naar 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Foxter, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Mijn dochter heeft gisteren voor het eerst nutrilon standaard 2 gehad, helaas heeft ze vreselijk overgegeven en was ze er helemaal niet lekker van.
    Heb ik het wel goed gedaan, of moet je eerst een fles mixen met 1 en 2, of stap je op een andere manier over? Ik heb het idee dat 180+6 van nutrilon 2 veel te zwaar valt namelijk..

Groetjes Marijke

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan kijken of wat minder wat beter op de maag ligt. Kan me voorstellen dat 200cc ineens in je buik krijgen erg veel is. Als je zelf een heel glas drinken ineens leeg drinkt zit je toch ook helemaal vol ;) moet je nagaan in zo een klein buikje.

Maar als ze het dus duidelijk niet zo lekker vind ;) dan kan je ook gaan mengen. Doe je bijv eerst 1 schepje nr.2 en de rest nr.1, na bijv 2 dagen doe je 2 schepjes nr.2 en de rest nr.1, na weer 2 dagen doe je dan 3 schepjes nr.2 en de rest nr.1. Zo langzaam tot je toch op flessen van alleen nr.2 zit.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou ze drinkt altijd al 200 cc, maar dan van nutrilon 1. Maar die nutrilon 2 is heel ander poeder, veel vettiger.
    Maar mengen kan dus gewoon?

4. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Mengen kan prima! Zo kan ze er langzaam aan wennen.
    Maar kan het ook zijn dat ze ergens anders niet zo lekker van was? Het warme weer ofzo? Want ik hoor het niet vaak dat kindjes misselijk worden van de overstap van 1 naar 2.
    Mijn zoontje had namelijk nergens last van.
    Maar als je voor zeker wilt gaan kan je prima mengen hoor!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies je kan dus gewoon mengen ;)!

En er zit als het goed is verschil in verzadigd gevoel dat nr.2 geeft ten opzichte van nr.1. Kan dus best dat ze er eerder van vol zit, daarom is ook de max die je ervan mag geven minder cc als van de nr.1 voeding. En als je zelf een glas thee of een glas yoghurtdrink drinkt dan zit je ook anders vol ;). Dat laatste ligt veel zwaarder op de maag. Kan dus best zijn dat de kleine dat nu heeft met die fles nr.2 voeding.

Deel Deze Pagina