merkten jullie verschil van pepti naar nutramigen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door balleke, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    #1 balleke, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    We zijn gisteren weer bij de ka geweest voor controlen enz..
    Nu is mijn jongste van bijna 4 maanden en hij heeft verborgen-reflux. En hij krijgt hier ook medicatie voor. Toen hij 6 weken was werd hij opgenomen in het ziekenhuis om ons de rust te geven en dan konden ze hem observeren. 1 1/2 week voor hij het ziekenhuis in ging hebben hem gezet op de pepti, want ik kon het niet langer meer aanzien, omdat hij ook symp had voor kma. Ik heb heel vaak gevraagt in het ziekenhuis of hij kma heeft, maar dat werd telkens afgewimpelt...:( Ze waren alleen maar gefocust op het reflux gedoe.

Net voor hij in het ziekenhuis lag merkten we duidelijk het verschil kwa voeding. Hij huilde niet meer van voeding naar voeding. behalve als we hem op bed legde of met hem ergens naar toe gingen en 1 keer op een dag dat tussen door de fles gilde/krijste (maar er zaten ook erge dagen bij). Dus op zich allemaal nog wel redelijk te doen (soms)
    Ze zeiden ook dat als hij kma zou hebben dat we dat tussen 3 a 4 maanden zouden moeten merken omdat hij dan soort uitslag zou krijgen op zn gezichtje.

vanaf de laaste afspraak bij ka ging het beetje bij beetje weer berg afwaarts.. In de tussen tijd ook de medicatie weer maximaal verhoogd (4 x motillium 2,5 en zantac 2 x 2,5)Ik was/ben natuulijk wel teleurgesteld, want ik hoorde van iedereen zowat dat hun baby's die reflux hadden tussen de 3 a 4 maanden een stuk relaxter zou worden. Nou hier niet..:(!! Het werd alleen maar ergere naar mijn gevoel.

Nu heeft hij de laaste twee weken uitslag (rode pukkels) rond zijn mond en werd met de dag erger en ook het krijsen en gillen (letterlijk gillen!!) De arts vond het nu toch ook wel vreemd en ze zei dat hij miss om aandacht huilde. ik werd beetje kwaad, want als hij krijst/gilt halen we hem expres niet uit bedje, om te verkomen dat hij negatieve aandacht krijgt (dus sussen als hij in bed ligt, maarja dat hielp meerendeel niet)! En ze zei miss hoort het wel bij hem... Ik vind dat als een baby zo krijst en gilt niet echt horen bij een baby of zo! Bedoel dit is niet de eerste kind of zo!!!! Dus ze stelde voor om op Nutramigen over te stappen in de plaats van Pepti. Ik heb maar oke gezegt, want ik ben ook ten einde raad. De andere arts die er bij kwam staan vertelde mij dat je het miss na dag al kan merken, maar miss snap jullie het al dat de moed echt gezakt is hier, want we hebben al zo veel geprobeert enz...

Mijn vraag is merkten jullie echt verschil van pepti naar nutramigen???

sorry voor lange verhaal, maar dan is het meer duidelijk..;)

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    niemand?????

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je had mijn buurkind moeten zien! Of er een compleet ander kind in de wagen lag! Dat was na een week Nutramigen.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier ook een duidelijk verschil van de overstap van pepti naar nutramigen en al helemaal toen we overgingen naar nutramigen AA.

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Verder niemand?? Graag ook tip met ontlasting (verschil)

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik merkte zeker verschil hij werd rustiger
    kma en reflux werken elkaar vaak in de hand als de kma onder controle is word de reflux beter.dit was bij de tweede nu ook t zelfde maar geef in pincipe bv en af en toe nutramigen omdat kolven moezaam gaat maar ze reageert er goed op

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Merk al dat zijn uitslag rond zijn mondje echt al veel minder is geworden..:)

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    En hoe gaat het nu???
    Mijn jongste ( 7 mnd) heeft ook verborgen reflux en kma.
    Krijgt 2x daags 10 mg omeprazol en pepti voeding, hij krijgt pepti omdat ik hier zelf mee begonnen ben in een weekend, omdat hij gewoon weigerde te drinken!
    En omdat ik wist dat ik dit in de winkel kon kopen ben ik hier mee begonnen!
    De ka had mij nutramigen voorgeschreven zei ze, maar heb het ook al die tijd gezegd in het zh dat ik dacht dat hij kma had en ze zeiden dat dat niet kon omdat hij voldoende groeide etc.....
    MAar goed na fles 1 van de pepti had ik gelijk een heel ander kind!!! Dronk zijn fles leeg en huilde / overstrekte zich niet tijdens de fles en eigenlijk is het zo gebleven!
    HEt is nog steeds niet echt een goeie drinker (nooit geweest als ik vergelijk met mijn oudste zoontje!)
    Hij krijgt 4 flessen pepti nummer 2, drinkt in totaal denk 550 cc op een dag soms wat meer soms wat minder...

9. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    ook mijn zoontje heeft verborgen reflux en vandaag is ook kma vastgesteld. Jou verhaal is heel herkenbaar.
    Wij starten morgen (als de apotheek het al heeft) of maandag met nutramigen. We geven hem al pepti maar dat helpt niet voldoende. Ik hoop zo dat dit eindelijk gaat werken want soms weet je het gewoon niet meer he.

Gaat het met jou kindje al beter?

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Sorry lees net pas de reactie's..:)

Het gaat nu stukke beter met hem. We hebben zijn voeding maar extra ingedikt met jhbm. Nog maar een half schepje erbij of zo. Maar heb tegen de ka gezegt vandaag dat dit echt niet nog dikker kan, want dan wordt net pap..haha De voeding slaat goed aan op zijn lichaam, want de pukkels (uitslag is zo goed als verdwenen...:D) En zijn ontlasting is ook stuk beter geworden. Alleen blijft hij soms huilen en geeft hij net voor zijn volgende voeding terug en daar heb ik het met haar ook al over gehad. En nu krijgt hij andere medicatie. Dus in de plaats van Zantac iets anders. Ik weet alleen de naam niet.

tegen mij zeiden ze dat ook. Hij groeit goed, dus dan zal hij dat miss wel niet hebben. En als hij het zou hebben zou hij uitslag krijgen op zn gezicht. Hij weegt nu 6990 en dat voor 4 maanden oud (geboren met geicht van 3060 gram). Ben blij dat ik toen snel was over gestapt naar pepti.

Stom he dat die artsen gewoon niets van je aan nemen of zo.. Grrr zo'n hekel aan. Je staat zo tegen de muur aan gedrukt.

Deel Deze Pagina