Overstappen van Nutrilon H.A. 1 naar standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Melody2011, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn baby is vier maanden en krijgt sinds zijn derde week (drie weken bv) Nutrilon H.A. 1 ofwel hypoallergeen. Dit op aanraden van de verloskundige en consultatiebureau, omdat zowel ik als mijn vriend veel allergieën en astma hebben. Echter, hebben wij géén koemelkallergie.

Ik begin me steeds meer af te vragen of mijn zoontje de hypoallergene voeding wel nodig heeft. Volgens vk en cb is koemelkallergie verwant aan astma en andere allergieën, waardoor zij de H.A. 1 hebben geadviseerd. Ik twijfel hierover. Ook omdat ik andere dingen lees en hoor. Ook lijkt mij dat het juist goed is om nu standaard flesvoeding te geven, zodat zijn lichaam juist kan wennen aan de koemelk (lactose). Net als het Voedingscentrum adviseert om al vroeg te beginnen met bijv. pindakaas om de kans op notenallergie te verkleinen.

Wie heeft hier ervaring mee? Is H.A. 1 geven in dit geval onzin? Kan ik zomaar overgaan op standaard kv?
    De kosten wegen hierin overigens ook mee. De Nutrilon H.A. 1 is best duur, bijv. vergeleken met biologische voeding zoals Combiotik (Hipp).

En wat denken jullie; zal ik nu al overstappen of bij zes maanden? Ik heb dit overigens nog niet met het cb overlegd, omdat we kort geleden pas zijn geweest.

Alvast bedankt!

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    N.a.v. wat je schrijft zou ik het gewoon proberen. Als je zelf twijfelt of de H.A. nodig is dan kun je daar alleen achter komen door over te stappen op normale kunstvoeding. Je zoontje is al 4 maanden, dus de krampjes fase is voorbij, dus daar zal hij bij het overstappen niet echt last van hebben. Wel kan hij natuurlijk gaan reageren op de normale voeding als hij idd allergie zou hebben, maar dat zie je dan denk ook vroeg genoeg.
    Wat betreft het CB, ze zijn er om te adviseren maar jij bent de moeder, dus uiteindelijk is het jouw keuze wat te doen. Dus overleggen hoeft in kijn ogen niet perse, je kan het bij de volgende afspraak gewoon meededelen.

Melody2011 vindt dit leuk.
  3. Lentebaby2018

18 apr 2018
    65
    20
    8
  4. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Ik hoef inderdaad niet te wachten op het cb.
    Goed om te lezen over het nut van h.a. melk. Dat bevestigt wel wat ik zelf ook denk. Dan gaan we binnenkort over op gewone kv, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina