Hoe neocate bereiden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tijdvoormezelf, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Wie kan mij vertellen hoe je neocate bereidt. In het zh krijgt hij nu kant en klaar. Is dat gewoon met water op 37 graden en dan poeder? Ik weet dat ar voeding bijv op 80 graden gemaakt moet en dan laten afkoelen tot 37. Maar dat duurt Zo lang, dat is niet te doen met een krijsende baby.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dus dan kan je ook bv 80 cc heet water gebruiken, poeder erbij en mengen en dan aanvullen met 100cc koud water, dan heb je drink temp!

3. tijdvoormezelf

Ja klopt. Maar bij welke temp moet neocate opgelost worden?

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Staat dat niet op de verpakking? Als er niks staat gewoon zoals normale voeding lijkt me? Ik warm water gewoon in de magnetron op en ik heb nutramigen

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Heb even het blik erbij gepakt.
    Er staat op:
    Water koken, af laten koelen tot handwarm (37 graden).
    Schepjes toevoegen en schudden.

Hier roer ik trouwens.

6. tijdvoormezelf

Dankjewel. Weet ik in elk geval genoeg want ik heb nog geen blik in huis, ben nog in het zh met hem

7. Djooys

Djooys Niet meer actief

Wij warmen het water in de magnetron op. Gewoon tot het warm is.... Niet een bepaalde temperatuur ofzo.
    Dat hoeft ook helemaal niet hoor. Het water moet gewoon lekker drinkbaar warm zijn....

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het mag ook gewoon met water dat net van de kook is en dan aanvullen met koud water. Dat is de WHO-aanbeveling om bacteriologische besmetting te voorkomen.

Deel Deze Pagina