Mijn dochter krijgt sinds ze 2 maanden is 4x 180+6. Daarvoor kreeg ze 5x 150+5, maar als ze na half 9 's avonds nog een fles krijgt valt ze in slaap tijdens het drinken en drinkt ze maar 2 slokken. Haar schema nu is 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 Op die 4 flessen heeft ze het al die tijd goed gedaan, tot van de week. Ze komt nu 's morgens steeds vroeger en overdag komt ze ook vaker voor een voeding. Gisterenavond heb ik haar 210+7 gegeven en toen sliep ze weer tot 8.00 vanmorgen, toen heeft ze 180+6 gehad. Maar nu kwam ze net om11.00 alweer voor een fles. Ik heb het nog iets proberen te rekken, maar ze raakte aardig overstuur dus toch maar eerder een fles gegeven. Die gaat dan echt in no time leeg, dus ze heeft echt honger. Zal ik haar dan 4x 210+7 gaan geven? Dan kan ik daarna niet meer ophogen natuurlijk. Wat zouden jullie doen?
Ik zou 5x180/6 gaan aanbieden.. 210/7 raden ze toch al vaak af, omdat het wel grote flessen zijn, en je kleintje is ook nog geen 4 maand. Dus ze mag echt wel 5 flessen hebben om de 3 uur.. (verhaal van de grote flessen: als kindjes grote flessen krijgen, rekt hun maag op, daardoor moeten ze later ook meer eten om voldaan te zijn. Ze overeten zichzelf dan, en dus kans op overgewicht)
Ja dat had ik idd ook al gelezen, dat grote flessen niet zo goed zijn. Dan zal ik idd maar eens gaan proberen om haar een fles extra te geven... Moet ik haar dan ook wakker gaan maken voor een fles? Meestal slaapt ze namelijk tot 16.00 's middags, maar dan zou ze hem nu dus al om 14.00 moeten hebben omdat ze net ook al na 3 uur d'r fles heeft gehad. Ik vind het maar lastig hoor, wat het beste is
Misschien kun je eens kijken wat ze zelf aangeeft? Dat deed ik vaak een weekendje als mijn jochie aan het prutsen was met de flessen. meestal vinden ze dan zelf wel een mooi ritme..