schema 6 maanden..gaat dit goed?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamatwan, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hallo allemaal,

kan me iemand zeggen of ik goed bezig ben met onze zoon met het volgende schema

07:30 180cc 6 schepjes nutrilon standaard2
    10:00 200gr fruit
    12:30 180cc 6 schepjes nutrilon standaard2
    16:00 200 gr groente + beetje danoontje of volle yoghurt
    20:00 180cc 6 schepjes nutrilon standaard2 + 1 schepje rijstebloem

heb het idee dat ie te weinig vocht binnenkrijgt maar wil niets anders drinken en heb ik eigenlijk ook geen tijd voor want meneer slaapt nog steeds tussen alle voedingen door :-$

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hij krijgt voldoende vocht binnen hoor, dus je doet het prima meid! Ook in fruit en groente zit vocht. Dus geen zorgen maken.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wow je zit al op 3 flessen! Hoe heb je dat gedaan, of slaapt hij zoveel?
    Misschien kan je nog een flesje water/diksap tussendoor doen. Ik bied dat wel elke dag aan, maar dan drinkt ze maar 40 cc.
    Ymke drinkt nog 4 flessen overigens.

4. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hee guppie... nou die 3 flessen is een beetje bij toeval. op het buro hadden ze vorige week gezegd dat ik met groente kon starten 's middags (twan weegt nu 6,5 kilo en is 63 cm) dus dat doe ik ook braaf om 16:00/16:30 alleen meneer eet dan al 200 gram :confused: (tis een beetje vreetbeertje) nou tel daar je yoghurt bij op en hij hoeft prompt z'n fles niet meer, dus dan blijft alleen de laatste fles van 20:00 uur over.

diksap/water en thee probeer ik wel aan te bieden maar als er 10cc in gaat is het veel en meestal ligt ie al een uur na het eten weer in z'n bedje.

5. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    lijkt me een prima schema hoor!

Nicky krijgt hier nog 4 flessen....maar die kan nog niet naar 3...
    ja dat verschilt per kindje he....
    en het vocht lijkt me ook prima hoor!
    dus een top-schema lijkt me...

6. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    lucas krijgt nog steeds 5 flessjes als ik dat zo lees is dat wel te veel.
    hij krijgt tussen de middag een fruit hapje soms helemaal op en soms maar de helft. groente wil hij nog niet echt.
    het is wel een grote baby bij de geboorte al.
    dus heeft altijd veel nodig gehad.
    met 4 maanden woog hij al bijna 8 kilo.
    denk dat hij nou iets van 9 kilo weegt. en heeft al maatje 74 waarbij sommige truitjes al te krap worden.
    krijgt hij dan te veel binnen en moet ik het ook afbouwen hij drink niet alle flessjes helemaal op hij laat de laatste tijd wel vaak een beetje staan.

liefs diane

7. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hoi diane,

klinkt als een gezonde hollandse boy die lucas van jouw. nou moet ik zeggen dat twan een beetje aan de kleine kant is hoor (te vroeg geboren)

misschien kun je het inderdaad eens proberen een flesje weg te laten als hij niet meer alles leegdrinkt, ik heb dat met de avondfles (23:00) zo gedaan omdat hij op een gegeven moment niet meer dan 150cc dronk heb ik hem gewoon eens geen fles gegeven en wat bleek, hij slaapt gewoon door van 20:00 tot 07:00 :confused:

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zo heb ik het ook gedaan hoor, gewoon een flesje weglaten.
    Ymke zou het nooit aangeven, als het aan haar ligt krijgt ze nog gewoon 5 x 180+6, terwijl ze best met minder kan!

Ik ga vandaag proberen of ze het met 3 flesjes redt, dan krijgt ze wel en fruit en groente! (waar ze heel goed van eet)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ben net terug van het CB en jouw schema is helemaal goed hoor! Vanaf vandaag krijgt mijn dochter dat ook!

Deel Deze Pagina