hallo allemaal, Hieperdepie hoera vandaag is onze joey 6 maanden oud... Nu lees en hoor je vaak dat vanaf 6 maanden ze al het eea mogen eten en drinken. Maar nu is het zo dat joey een koemelk eiwit allergie heeft, dus weet niet zo goed wat ik hem nu wel en niet kan geven, hij heeft dan zijn fles en een perenhapje. Is er hier iemand die met hetzelfde verhaal zit of hier ervaring mee heeft en die met mij wil delen. Alle tips zijn van harte welkom. alvast super bedankt groetjes angelique
ja ik wel zoonlief is er net overheen ben bij een goede dietiste geweest begon met 6 mnd met fruit gewoon 1 soort... bijv alleen banaan gaat dat goed (paar dgn dan een ander soort fruit) ik heb hier info liggen ... wil het je best copieren en opsturen... als je belang hebt... pb me maar drinkt hij pepti of bv?
er word aanbevolen de stap naar bijvoeding te maken met behulp van de dieetiste bij kma. Wij kwamen erachter dat tess kma heeft toen zij al bijvoeding kreeg
oke mensen, super bedankt voor de tips, ik ga eens even in de ronte kijken voor een dieetiste groetjes angelique
hoi! Als je kindje kma heeft dan staat hij toch ook enigsinds onder controle? beetje vreemd dat je dan niet al bij een dietiste bent? Hij heeft namelijk zeker een apart schema te volgen en je kan hem niet zomaar iets geven. Het bijvoeden heeft bij ons heel lang geduurd, stapje voor stapje en drie dagen hetzelfde voordat het in zijn dagboekje kwam als 'veilig' Bovendien zijn er ook heel veel voedingsmiddelen waar koemelk in verwerkt zit, daar heb je toch wel informatie over gekregen? Ik heb zelf een boekje met alle koemelkvrije producten. Ben benieuwd wie de kma geconstateerd heeft en waarom je geen begeleiding hebt gekregen? groetjes
@ butterfly: Soms komt KMA niet uit testen maar is het klinisch wel een allergie. En heb je dus niet direct begeleiding...helaas. We zijn dus heel lang zelf aan het klooien geweest, zelf over gegaan op pepti naast de BV zelf voor mij alle melk weggelaten en soja gedronken etc. CB deed er eerst niets aan, en uiteindelijk dus toch bij KA gekomen. Nu moeten we dus alle zuivel weglaten, bij voedingscentrum hebben we een zuivel/lactose vrije lijst aangevraagd, zodat we de juiste producten nu kunnen bepalen. Ze is inmiddels 16 mnd maar hadden veel kunnen voorkomen als het eerder uit testen was gekomen. Helaas komt uit de testen niets maar geeft haar lichaam duidelijk allergie aan. Nu bij dietist geweest voor extra dvies. Nu ik zwanger ben laat ik, in tegenstelling tot met mn eerste zwangershap, de zuivel al een aantal weken voor uitger. datum staan, en ga ik dus over op soja! Veel succes er mee!