overstappen van werkgever tijdens opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi allemaal!

Ik heb even een vraag!
    Ik ben bezig met solliciteren voor een andere werkgever in de zorg, omdat ik vreselijk op een hoop lig met mijn huidige teamleider.
    Ik wordt daar niet gehoord dus ben er klaar mee.

Nu vraag ik mij af ik doe een opleiding van een half jaar ik zal in januari klaar zijn ongeveer, of ik kan overstappen van werkgever?
    Kosten worden vergoed door nieuwe werkgever dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken, maar wil wel graag de opleiding afmaken.
    Bij mijn vorige opleiding had je de mogelijkheid 1 keerover te stappen tijdens je opleiding en k vraag me af of dat nu nog steeds is?
    Het gaat om een opleiding in de zorg ( nog een stukje voorbehouden handelingen).

Ik ben al bezig met solliciteren en heb morgen middag mijn 2de gesprek.

School kan mij geen antwoord geven omdat hij dicht is.
    En op internet kan ik het niet zo snel vinden.

Ik hb echt geen geduld meer om daarnog te blijven een half jaar, ik prakkiseer der neit over, ben der zo klaar mee!

Wie of wie kan mij duidelijk heid geven???

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik denk dat je dit het beste kan bespreken met je coach/ begeleider van school.
    Heet gebeurd wel vaker dat mensen door wat voor reden dan ook overstappen van werkgever of moeten stoppen maar wel de opleiding af willen maken.
    Op school vinden ze het vaak niet zo leuk, maar heb nog nooit gehoord dat iemand opleiding daarom moest verlaten.
    Wel zou ik zorgen dat je alle handtekeningen hebt die je nodig hebt van je werk bij de handelingen. Zodat je niet weer opnieuw alles moet over doen.

Ook neem ik aan dat je bij je huidige werkgever een contract hebt getekend. Misschien is het handig om even goed te kijken wat daarin staat bij contractbreuk.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als je bbl opleiding doet kan je volgens mij gewoon overstappen van werkgever. Zolang school maar betaald wordt en jij je uren werkt die je moet hebben voor de opleiding.
    Zou het voor de zekerheid nog even navragen maar dit is hoe het 2 jaar geleden was.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    dit zou gewoon moeten kunnen volgens mij, zolang het nieuwe bedrijf zich tevens als leerbedrijf wil opstellen en dit zwart op wit komt te staan, en de school met dit bedrijf akkoord gaat, dan zou het geen probleem moeten zijn.

zorg inderdaad wel dat alles afgetekend is bij je huidige werkgever, hoef je dat niet opnieuw te doen.

succes!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Je moet alleen in je contract bij je huidige werkgever kijken wat de regels zijn.
    Als je daarin verplichtingen heb staan dan zou het best eens kunnen dat je een deel of alles terug moet betalen.

Weet dat een collega bij mij een andere baan had gevonden die haar meer lag terwijl ze net 4 maanden met een opleiding was begonnen.
    Moest ze terug betalen.

De dames die afgestudeerd zijn konden zonder problemen weg.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    In mijn contract staat er niets over! Wel weet ik dat de 'vaste regel'is dat je je schoolgeld terug moet betalen maar het gaat maar om 280 euro. Ook is mijn nieuwe werkgever bereid deze kosten over te nemen. Ook wil ik wel zeker weten dat ik hem daar af kan maken, voor dat ik overstap anders moet ik toch maar even wachten.

Wel staat er dat mjn opzegtermijn 2 maanden is voor beide partijen, maar ik kan hier niets concreets over vinden in het CAO. Alleen op internet dat het ook aan je dienstverband ligt. Ik ben daar nu bijna 1 jaar in dienst, dus volgens mij mag ik ook 1 maand opzegtermijn doen? DAt is het wettelijke termijn toch?

Deel Deze Pagina