Sommige meiden zullen mijn verhaal misschien nog wel herinneren. Ik vertelde dat ik vast zat in een huwelijk met een narcist (te maken gehad met huishoudelijk geweld). Vandaag na de honderste ruzie heeft hij het eindelijk zelf uitgesproken dat ons huwelijk gewoon klaar en over is. Hoe ik mij voel? Ik heb een glimlach die ik niet van mijn gezicht krijg. Ik sliep weken al slecht, dagen was ik doodziek en ik tril nu nog steeds van alle heftige emoties die los komen. Het voelt alsof een grote donkere wolk wegdrijft. Dit zal nog een lange, vermoeiende strijd worden. Ik moet dus begin volgend week een plan van aanpak maken. Na maandenlang van verdriet, teleurstelling, mishandeling, emotionele mishandeling en woede komt er hopelijk een einde. Terug naar mijn vertrouwde geliefde oude kleine woonplaats met vrienden, kennisen, famillie en veel liefde. Want dat verdien ik! Iedere vrouw verdient geluk liefde! Ik hoop dat ik hierdoor weer mijn zelfvertrouwen terug krijg en weer van het leven zal genieten.
Heftig dat je het zo heb moeten mee maken en het zo aan het eind gekomen is. Wat als hij dat nou niet gezegd had? Ik wens je veel sterkte! En dat je eindelijk weer mag gaan leven
Herinner me je andere topic nog. Ben blij voor je dat hij dit ook in ziet en dat je niet nog maanden hoeft te veinzen! Sterkte met alles.
Ik ben blij voor je dat de knoop is doorgehakt. Ik hoop voor je dat je snel een nieuw leven kan gaan opbouwen met veel liefde en zelfvertrouwen.
Heel veel sterkte TS. Toch van de ene kant wel fijn dat hij het zelf heeft gezegd, in plaats van dat je alles "stiekem" moest gaan doen. Zal een hoop stress schelen.
Ik hoop dat je op deze manier je geluk zal vinden. Sterkte voor de moeilijke momenten die misschien komen en geniet van alle opgeluchte momenten die hopelijk veel meer aanwezig zijn.
Ik vind het heel fijn voor je dat dit nu gebeurd is. Het zal ongetwijfeld nog een hele heftige tijd worden waarin ik je veel sterkte wens. Ik herinner me je topic nog goed. Wat zal jij opgelucht zijn nu dit uitgesproken is. Heel veel geluk gewenst!
Het zal nog wel een tijd duren, maar je komt er uiteindelijk sterker uit. Komt allemaal goed. Veel geluk toegewenst!
Wat fijn! Ik herken je gevoel. Ik ben anderhalf jaar geleden gescheiden. Geen huiselijk geweld maar een man met ADHD en toch wel flinke verdenking op narcisme. Je zal jezelf terugvinden en dat gaat ws sneller dan je denk. Zodra je je eigen plekje hebt en hem niet meer om je heen zul je heel snel opknappen. Vergeet niet ook de tijd voor jezelf te nemen om dingen te verwerken want de klap komt ook, helaas. Wees er ook op voorbereid dat de periode die nu komen gaat ook voor problemen zal gaan zorgen. Hier ook continue gedoe over de rug van de kinderen om de controle over mij te kunnen houden. Ik leer er steeds beter mee om gaan, maar leuk is helaas anders..... Voordeel is nu dat ik een eigen plek heb en hem niet altijd om me heen dat geeft zoveel rust! En nu heb ik een nieuwe partner en zie ik hoe scheef onze relatie was en hoe mooi liefde echt kan zijn! Heeeeeel veel geluk gewenst!
Dankjullie wel! Het scheelt heel veel stress omdat ik het inderdaad niet meer stiekem hoef te doen. Dat hij het zelf heeft gezegd geeft me rust want ik was bang dat hij mij zou bedreigen of iets zou doen. Hij is echt een acteur. We hebben knallende ruzie en vijf minuten later praat hij doodleuk aan de telefoon met een vriend. Mijn familieleden weten het nu ook en ze staan 100% achter me.
. Gelukkig heb je weer jezelf en een nieuwe fijne partner gevonden! Het zal zeker nog een moeilijke bittere strijd worden, maar ik weet dat aan het einde geluk en rust op mij te wachten staat!