Hoi allemaal! Ik had vandaag mijn 20-weken-echo. Alle orgaantjes, hersentjes en het mondje waren helemaal goed gelukkig! Maar ik moet wel over 4 weken terugkomen, want het kindje groeit heel hard. Ik zit nu zelf (volgens de verloskundige) op 19.2 weken. Maar zijn hersentjes waren 19.6, z'n buikje 20.6 en z'n beentjes 21.5 weken!! Haha lang he! Nou kan het heel goed zijn dat dat genetisch is bepaald (z'n vader is 1.98 meter), maar het zou ook nog zwangersschapssuiker kunnen zijn. Over 4 weken dus nog een groeiecho en kijken wat eruit komt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja hoor hier ook grote kinderen, Beide keren dacht de gyn zeker te weten dat ik dan wel suiker zou hebben. Heb extra echo's gehad maar ook ik weet niet hoeveel bloedonderzoeken en een glucosetolerantietest. Maar qua suiker niets aan de hand gewoon grote kinderen (mijn man is 1.99 en ik ben 1.74) Groetje sAnita
Hier ook grote kindjes! man is 1.88m en ik 1.64,....krijgen zijn lengte mee, denk ik! Oudste dochter was geboren bij 40W+3d met 56 cm en 4700 gram en paste helaas niet, dus is geboren met spoedks. Tweede dochtertje in de gaten gehouden met groeiecho's en liep ook 3 weken voor op de groei, dus met 38+3 gehaald met geplande ks en was toen 52 cm en 3910 gram