Wat moet ik doen??? Advies gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miranti, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo,

Ik ben nu 18 weken zwanger. Ik slaap al vanaf het begin slecht. Maak echt halve nachten en als ik slaap wordt ik continu weer wakker. Bijtanken overdag lukt me op een of andere manier niet. Ik kan de slaap niet vatten terwijl ik in de auto/op het werk/waar dan ook bijna in slaap val. Ik ben dus echt vreselijk moe. Iedereen roept maar dat moe zijn erbij hoort, dat weet ik, maar zo erg? Het wordt namelijk alleen nog maar erger.
    Ik heb al een aantal weken last van mijn bekken, het is erg gespannen allemaal en loop hiervoor bij de bekkenfysiotherapeut.
    Hiernaast word ik ook steeds 'niet goed'. Ik krijg meerdere malen op de dag een zwaar/raar gevoel in mijn buik, krijgt het vervolgens warm en benauwd en ga daarna bijna onderuit. Ook dit neemt steeds meer toe.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik het werken zwaar vind. Ik zit nu thuis omdat ik het even niet trek ( eigenlijk al weken niet). Ik zat zondag ook al bij huisartsenpost omdat ik heftige steken in onderbuik en vagina had. Nu blijk ik waarschijnlijk een blaasontsteking te hebben.

Al met al, ik vind het nu best eng om te gaan werken omdat ik steeds niet goed wordt en vreselijk moe ben. Als ik thuis zit en niet teveel doe ( dus alleen even snel een boodschapje,hond uitlaten en stofzuigen of de was) dan gaat het nog, maar zelfs dan heb ik nog steeds dat ik compleet uitgeput ben en steeds niet lekker wordt. En duurt ook een poos voordat ik dan weer goed bijgekomen ben (als ik niet goed word).

Wat raden jullie mij aan? Ik heb volgende week gesprek met huisarts en daarvoor nog met mijn leidingevende.

Bedankt voor het lezen alvast.

2. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik zou contact opnemen met je ha of je niet al eerder terecht kan dan volgende week.
    Om bijv bloed te laten prikken of je bijv geen bloedarmoede oid hebt. Idd moe zijn in de zwangerschap kan erbij horen maar dit lijkt me wel extreem.
    Sterkte

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Inderdaad even je bloed en bloeddruk laten checken, dan weet je in elk geval al wat meer. Van een blaasontsteking en anibiotica kun je ook beroerd zijn, ik neem aan dat je een kuurtje gekregen hebt? Heb je het idee dat die aanslaat?

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik ben net nog gebeld voor verloskundige die me toch even wilde zien en alles even wilde checken. Alle waardes zijn verder in orde dus daar ligt niet aan. Ook geen bloedarmoede. Kuurtje voor de ontsteking heb ik sinds afgelopen zondag, en daarvoor had ik deze klachten al weken. Dus daar is het niet van. Ik moet wel morgen nog een keer bloedprikken om nog een aantal andere dingen te checken, vitamines en schildklierfunctie enzo.

Dit is volgens verloskundige waarschijnlijk gewoon hoe mijn lichaam op de hormonen reageert. Ik kan er weinig aan doen behalve naar mijn lichaam luisteren en goed op eten en drinken letten. Advies is wel om minder te gaan werken, omdat ik anders eerder in geheel in de ziektewet kom. Ik vind het vreselijk moeilijk om dit gesprek met mijn leidinggevende aan te gaan...

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    In dit geval zijn jij en je kind het allerbelangrijkste! Het is kut maar daar doe je niks aan, jij bent niet expres zo moe en je hebt juet expres bekken problemen!

Zo vroeg mijn werkgever toen ik verteld had dat ik zwanger ben tot hoelang ik de vorige keer heb door gewerkt. Ik zei toen dat dat helemaal niet uit maakt want dit is weer een nieuwe zwangerschap, was hij niet blij mee maar helaas voor hem!

Deel Deze Pagina