Ik ben vanmiddag weer overgestapt naar een andere energiemaatschappij, scheelt me waarschijnlijk weer €200 door voor een jaar door de actie die ze hebben voor nieuwe klanten. Daarna vroeg ik me af of het verstandig is zo ook eens je verzekeringspakket te checken. We zijn al jaaaaaren hij interpolis verzekerd. Heeft overstappen dan eigenlijk ook zin?
Kwa kosten komt het allemaal redelijk dicht bij elkaar. Behalve als je echt voor een hele basis verzekering gaat. Waar ik vooral naar zou kijken is om bij een zorgverzekering te gaan die redelijk klein is. De grote zorgverzekeraars hebben veel te veel macht gekregen, en zorgen hierdoor door sluitingen van ziekenhuizen en bedrijven die failliet gaan omdat hun besluiten dat ze er geen contract mee willen. Ik stap dus over naar de locale zorg verzekering van hier die ook een mooi collectief heeft met mijn werk.
Wij hebben voor t eerst de aanvullende verzekering opgezegd en gaan dit een jaartje proberen. Vorig jaar amper er iets uit gebruikt.
Wij hebben al onze dingen bij een assurantie kantoor ondergebracht en ik zag dat ze ons voor het 2e jaar met alles onder hadden gebracht bij Klaverblad. Dus dat moet voor ons echt het goedkoopste zijn, want dat is zo afgesproken. Energie doen we zelf ieder jaar, ook ieder jaar een ander. Dit jaar voor het eerst “lokaal” dus van boeren uit de omgeving met windmolens. Ik vind dat wel grappig Zorgverzekering voor het 2e jaar bij Anderzorg, goedkoper ging echt niet.
Mijn man kijkt elk jaar rond voor goedkopere/betere verzekeringen. Het scheelt soms wel en soms niet.
Interpolis is in mijn ervaring sowieso een van de duurderen. Ze zijn dan over het algemeen ook relatief soepel met schade maar als je puur op je premie wil besparen valt er waarschijnlijk wel wat te halen. Even afhankelijk van welke polissen je hebt, een AVP'tje is nergens duur.